Pe măsură ce transportul de mărfuri pe calea ferată creşte rapid, devine din ce în ce mai greu de satisfăcut cererea de vagoane goale.

Anul trecut, transportul de marfă feroviar din Turcia a ajuns la 35 de milioane de tone, din care 30 de milioane au fost realizate de compania de stat TCDD Tasimacilik. Deși trenurile de pasageri au repornit după o suspendare îndelungată din cauza pandemiei și TCDD Tasimacilik a trebuit să le aloce o parte din locomotive acestui segment, creșterea transportului feroviar de marfă continuă. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din Turcia a declarat că volumul de transport feroviar de marfă va ajunge la 36,5 milioane de tone în acest an. TCDD Tasimacilik, cel mai mare jucător al sectorului, operează în prezent 12.000 de vagoane de marfă, încercând să răspundă cererii tot mai mari în toată Turcia.

Deoarece volumele de transport feroviar de marfă au început să crească în ultimii 3 ani, după o liniște foarte lungă, acum se confruntă cu o nouă problemă: aprovizionarea cu vagoane.

Aprovizionarea cu vagoane a devenit o problemă în întreaga lume. În special în Europa, există o trecere de la transportul rutier la calea ferată, ceea ce provoacă probleme de aprovizionare cu vagoane. Companiile trebuie să aștepte mult și pentru închirierea acestora.

Mai exact, în Turcia, investițiile companiilor private în vagoane noi sunt foarte limitate. TCDD Tasimacilik pare mai activ în investițiile în vagoane comparativ cu operatorii privați. Cu toate acestea, 75% din flota sa are mai mult de 20 de ani și doar 71% dintre vagoane sunt active și pot fi utilizate în transport.

Deoarece cererea este în creștere și oferta nu ţine pasul, operatorii au adoptat măsuri pentru a-și folosi flota mai eficient. În ultimii 4 ani, flota TCDD Tasimacilik s-a micșorat cu 15%, iar volumul de transport feroviar de marfă a crescut cu 10%.

Obiectivul anunțat recent de 50 de milioane de tone de transport feroviar de marfă în 2023 a atras atenția industriei. Cu toate acestea, ținta pare să nu fie atinsă înainte ca investițiile pentru noi locomotive și vagoane să fie realizate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut