După Michelin, Autoliv și Bosch, Valeo plănuiește anul acesta să reducă 1.150 de locuri de muncă la nivel mondial, relatează Largus. În Franța, planul de protecție a locurilor de muncă al producătorului de echipamente se referă la 235 de posturi repartizate pe site-urile sale din Île-de-France. Aceștia se adaugă celor 89 de angajați disponibilizați la Amiens (Somme).
Furnizorul francez auto Valeo a prezentat sindicatelor un plan de fuziune între diviziile PTS (sisteme de propulsie) și THS (sisteme termice), dedicate producției de piese pentru vehicule hibride și electrice. Această reorganizare într-o singură entitate operațională amenință 1.150 de locuri de muncă la nivel mondial din cele 109.900 înregistrate, inclusiv 735 în Europa.
În Franța, grupul intenționează să reducă 235 de locuri de muncă la filialele din Cergy (Val-d’Oise), Créteil (Val-de-Marne) și La Verrière (Yvelines).
La începutul lunii iulie 2023, producătorul anunțase deja eliminarea a 89 de posturi la Amiens (Somme). Obiectivul a fost orientarea amplasamentului mai mult spre electrificare, în timp ce activitatea de ambreiaj pentru motoare termice a fost relocată în Turcia. Pentru sindicatul Force Ouvrière, „această accelerare sugerează un viitor mai mult decât incert pentru site-urile franceze. Ne temem că 2024 va fi un an foarte întunecat“.
Valeo și-a atins obiectivele financiare în 2022 depășind cifra de afaceri de 20 de miliarde de euro (+16%). În cel de-al treilea trimestru din 2023, Valeo a realizat o cifră de afaceri de 5,2 miliarde de euro, în scădere cu 1% față de aceeași perioadă a anului anterior. Pentru 2024, Christophe Périllat, directorul general al grupului, explică: „Eforturile Valeo de reducere a costurilor vor fi foarte importante“ într-un context de schimbare în industria auto (în special electrificarea) și de inflație.
Conducerea și reprezentanții angajaților încep negocierile în 22 ianuarie.