Vânzările de anvelope de schimb în Europa au scăzut în primul trimestru al anului, comparativ cu T1 2022, ca urmare în principal a presiunii pe costuri în urma inflației pe scară largă și prețurilor ridicate la energie, raportează Asociația Europeană a Producătorilor de Anvelope și Cauciuc (ETRMA), pe baza rezultatelor membrilor săi.

Adam McCarthy, Secretarul General al ETRMA, a declarat: „După tendințele negative din cea de-a doua jumătate a anului trecut, volumele de vânzări ale companiilor membre ETRMA în T1 2023 au scăzut pentru toate categoriile de produse, comparativ cu primul trimestru din 2022.”

Segmentul de anvelope de schimb pentru consumatori a înregistrat o scădere de 12% în T1 2023, comparativ cu T1 2022. Piața de înlocuire a anvelopelor pentru camioane și autobuze a scăzut, de asemenea, cu 18%, iar modelul a fost urmat şi de anvelopele agricole, unde vânzările au scăzut cu 39% comparativ cu T1 2022. În mod similar, a existat o scădere a vânzărilor de anvelope pentru motociclete, deși cu doar trei procente.

„Scăderea trebuie văzută în contextul inflației ridicate în curs pe toate piețele europene și al impactului negativ continuu al războiului din Ucraina, în special asupra prețurilor la energie”, a mai spus Adam McCarthy.

Comparativ cu T1 2019, vânzările de anvelope pentru camioane și autobuze au rămas la același nivel, dar vânzările de anvelope pentru consumatori au scăzut cu 4,5 puncte procentuale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut