În februarie 2022, vânzările cu amănuntul de carburanți au crescut în termeni reali cu peste 22% faţă de februarie 2021 – acesta este unul dintre cele mai mari salturi din istoria modernă. Este rezultatul panicii șoferilor care au crezut că Polonia va rămâne fără combustibil din cauza războiului din Ucraina.

Potrivit Oficiului Central de Statistică, vânzările cu amănuntul în februarie au crescut cu 8,1% în termeni reali faţă de luna anterioară, după o creștere de 10,6% în ianuarie, notează Rzeczpospolita.

În afară de 2021, când a existat un salt al cererii după relaxarea restricțiilor comerciale după epidemie, Oficiul Central de Statistică nu a înregistrat o creștere atât de mare a vânzărilor în februarie din 2014 încoace.

Creșterea solidă a vânzărilor cu amănuntul din februarie a fost parțial o consecință a atacului Rusiei asupra Ucrainei de la sfârșitul lunii. La acea vreme, în Polonia existau îngrijorări că ar exista o lipsă de combustibil, ceea ce a dus la cozi lungi la benzinării.

Ajutorul acordat Ucrainei și refugiaților de război care vin de acolo a dus la o creștere semnificativă a cererii de produse farmaceutice și cosmetice (cu 18,2% anual) și alimente. În magazinele generale, inclusiv magazinele cu discount, vânzările au crescut cu 31% de la an la an.

Datele arată și efectele deteriorării sentimentului consumatorilor sub influența războiului de peste granița de est, dar și cea mai mare inflație din ultimii 20 de ani. Vânzările de bunuri de folosință îndelungată, cum ar fi electronice și aparate de uz casnic și mobilier, au scăzut în termeni reali cu 4,4% în februarie. Cel mai mult au fost lovite vânzările de mașini și piesele acestora, cu o contracţie de 20%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut