Potrivit ACEA, în primul trimestru al lui 2021, vehiculele electrice hibride au reprezentat 18,4% din vânzările totale de autoturisme din UE, aproape dublându-și cota de piață într-un an. Cererea de mașini electrice a crescut, de asemenea, în aceste trei luni: vehiculele electrice cu baterie au reprezentat 5,7% din toate mașinile noi, în timp ce hibrizii plug-in au reprezentat 8,2% din înmatriculările din UE. Vânzările de mașini cu combustibil fosil au continuat să scadă, deși benzina și motorina reprezintă încă 65,4% din piața automobilelor.
Din ianuarie până în martie 2021, au fost vândute 593.559 de mașini pe motorină în UE, cu 20,1% mai puţin față de acum un an. Vehiculele pe motorină dețin acum o cotă de 23,2%, în scădere față de 29,9% în primul trimestru al lui 2020. Majoritatea piețelor UE au înregistrat scăderi de două cifre, inclusiv Germania (-29,4%), Spania (-28,3%) și Franța (-11,1%).
În mod similar, cererea de mașini pe benzină și-a continuat tendința descendentă, vânzările scăzând cu 16,9%, de la 1,3 milioane de unități vândute în primul trimestru al lui 2020 la 1,1 milioane până acum în acest an. Drept urmare, ponderea benzinei pe piața auto din UE a scăzut de la 52,3% în primul trimestru al lui 2020, la 42,2% în aceeași perioadă din 2021. Cu excepția Franței (+8,3%), înmatriculările de mașini pe benzină au scăzut în toate marile piețele UE: Germania (-30,0%), Spania (-25,7%) și Italia (-4,8%).
Înmatriculările vehiculelor electrice cu baterii (BEV) în UE au crescut cu 59,1%, ajungând la 146.185 de mașini, ca urmare a stimulilor guvernamentali. Această creștere a fost stimulată de avansuri mari pe piețele cheie ale UE, mai ales în Germania (+149,0%) și Italia (+145,6%). În schimb, cererea de mașini electrice cu baterii a scăzut în Spania (-12,6%).
Înmatriculările vehiculelor electrice hibride plug-in (PHEV) au crescut cu 175%, totalizând 208.389 de unități. Unul dintre factorii determinanți ai acestei creșteri a fost Italia, unde au fost înregistrate 16.103 de mașini plug-in în primul trimestru (+445,7% de la un an la altul). Celelalte trei piețe majore ale UE au înregistrat, de asemenea, câștiguri duble sau chiar triple: Germania (+195,4%), Franța (+231,4%) și Spania (+116,1%).
Vehiculele electrice hibride (HEV) reprezintă cea mai mare categorie de volum de autoturisme cu motor alternativ din UE, cu 469.784 de unități înregistrate din ianuarie până în martie 2021 (+101,6% față de perioada similară a anului trecut). Înregistrările de hibrizi au crescut aproape peste tot în regiune, inclusiv în Italia (+246,8%), Franța (+135,0%), Germania (+60,5%) și Spania (+39,4%).
Cererea de vehicule cu gaze naturale în UE a scăzut cu 10,1%, la 14.300 de unități în primul trimestru, în ciuda înmatriculărilor în creștere cu 24,5% în Italia (cea mai mare piață a UE pentru aceste vehicule). Vânzările de mașini alimentate cu GPL, pe de altă parte, s-au dublat aproape (+92,7%) pentru a ajunge la 46.037 de unități, stimulate de câștiguri remarcabile în Franța (+1.748,6%; acum a doua piață din UE pentru mașinile GPL) și Italia (+23,9%), care a reprezentat mai mult de jumătate din vânzările totale de GPL.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut