Potrivit Asociației Companiilor de Comerț Online din Rusia, în T1 2024, vânzările pe platformele online au crescut cu 39%, însumând 1,9 trilioane de ruble. În același timp, ponderea comerțului online în totalul vânzărilor cu amănuntul a crescut de la 13,5% la sfârșitul lui 2023, la 14,9% în primul trimestru al anului.
Potrivit Retail.ru, cele mai active segmente sunt: farmaciile (+181%), materiale pentru artă şi creaţie (+176%), unelte și echipamente de grădină (+133%), bijuterii și ceasuri (+103%), piese auto și accesorii auto (+97%). „Tendințele se schimbă în multe domenii, inclusiv în comerț. Cea mai vizibilă tendință este tranziția comerțului de la offline la online, care provoacă o reacție în lanț în diferite aspecte ale economiei și societății”, a declarat directorul de marketing al DPD în Rusia, Alexei Merzliakov.
Recent, s-a înregistrat o creștere a cotei de piață a companiilor rusești în comerțul electronic, în special în segmentele de bijuterii, produse cosmetice și parfumuri. „În industria de cosmetice și parfumuri, DPD este înaintea pieței. Pe segmentul de bijuterii, volumul livrărilor în prima jumătate a anului 2024 a atins deja 88% din volumul total al livrărilor în ultimul an, ceea ce indică perspectivele de dezvoltare a acestei zone.” Potrivit Yandex Advertising, majoritatea cumpărătorilor online sunt interesați nu numai să cumpere bunuri, ci și să primească servicii suplimentare din magazinele online. De exemplu, 20% dintre respondenți sunt interesați să achiziționeze bunuri cu livrare expres. Analiza DPD confirmă această tendință: livrarea prin curier rapid este una dintre cele mai populare solicitări ale clienților. Mai mult, aceștia sunt interesați nu doar de viteză, ci și de cât de atent va gestiona compania marfa și sub ce formă va ajunge la destinația finală.