Rezultatele companiei româneşti Profi din 2022 arată că strategia retailerului, bazată pe conceptul Noul Profi, pe parteneriatul în managementul magazinelor și pe digitalizare, a dat roade, sprijinind creşterea sustenabilă pe toate ariile de business.

„Vânzările Profi au înregistrat în 2022 un avans de peste 22% (+2,1 miliarde RON în sumă absolută), ajungând la 11,7 miliarde RON. Creșterea considerabilă a vânzărilor a fost generată atât de o creștere LFL de 18% (depășind rata anuală a inflației), cât și de cele peste 270 de noi magazine, aproximativ 100 deschideri și peste 170 de remodelări”, a declarat Andrei Bica, directorul financiar Profi. „Mai mult, cele 440 de magazine care operează pe noul format Profi au avut o creștere LFL spectaculoasă, de 28%. Numărul de clienți a crescut cu peste 17%, la o medie de 1,2 milioane/zi, cu vârfuri de aproximativ 1,4 milioane de tranzacții zilnice și ne bucurăm să vedem că trendul continuă și în 2023. Mai mult, vânzările Profi din T1 2023 arată continuitatea creșterii, înregistrând un avans de 25% fata de T1 2022.”

EBITDA a crescut cu 5% față de anul precedent, arătând că, în ciuda condițiilor de business atipice din ultimii ani, cum ar fi impactul negativ al pandemiei, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, volatilitatea prețului energiei, Profi găsește soluții pentru a rămâne profitabilă pe termen lung.

Poziția de Cash a crescut la aproximativ 300 milioane RON, datorită cash-ului generat intern. Compania are access la linii de credit disponibile de 400 milioane RON care pot fi folosite pentru continuarea expansiunii rețelei de magazine și introducerea de mijloace digitale moderne care să crească loialitatea și să îmbunătățească experiența de cumpărare a clienților. În plus, Profi lucrează cu furnizorii și băncile pentru a utiliza liniile de reverse factoring disponibile, de peste 250 milioane, care oferă condiții extrem de avantajoase pentru a extinde colaborarea cu furnizorii.

Profi a încheiat 2022 cu 1.641 de magazine (440 Noul Profi), din care peste 1.000 sunt gestionate de către Parteneri. De asemenea, aplicația Profi a înregistrat peste 1,4 milioane de conturi la sfârșitul lui 2022 și are aproximativ 1,7 milioane de conturi în prezent, reprezentand 10% din vânzări, în creștere constantă. „În 2023, vom deschide și remodela peste 200 de magazine pentru a crește businessul Profi și, mai ales, vom accelera agenda digitală, atât prin oferirea de produse digitale noi către clienți, cât și prin automatizarea proceselor din magazine și sedii.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut