Războiul Rusia-Ucraina a schimbat și canalele de export ale Turciei. Membrul Consiliului de comerț electronic TOBB şi fondatorul Ticimax e-commerce Systems, Cenk Çiğdemli, a declarat pentru Transmedya: „Piața rusă a fost una dintre cele trei piețe principale ale Turciei în export. Acum am pierdut această piață, iar traficul către Ucraina și Rusia a dispărut complet. Acțiunile s-au mutat în Europa și Orientul Mijlociu şi, ca urmare, există o creștere cu 60% a vânzărilor din e-commerce către Europa și cu aproape 80% către Orientul Mijlociu.

Atacul Rusiei asupra Ucrainei a lovit exportatorii turci. Sectoarele de confecții și produse din piele sunt cele mai afectate de război. Potrivit TOBB and Apparel Industry Assembly, anulările și amânările doar ale Ucrainei au depășit 200 de milioane de dolari. În Rusia, cumpărăturile de îmbrăcăminte s-au oprit. Potrivit cifrelor oficiale, anul trecut au fost exportate mărfuri din aceată categorie în valoare de 173 de milioane de dolari în Ucraina și de 287 de milioane de dolari în Rusia. Războiul a lovit și a schimbat de asemenea, și exporturile de electronice. „Unele companii de e-export și-au mutat stocurile în Europa rapid. De la începutul războiului, cifra de afaceri europeană în e-export a început să crească. Industria este în căutare de noi piețe”, a spus Cenk Çiğdemli. Cei care doresc să se deschidă pe noi piețe pot ieși din acest proces fără a pierde, folosind partea competitivă a lirei turcești. „E posibil să dobândiți clienți noi în întreaga lume concentrându-vă pe reclame pe internet în limba potrivită pentru noile piețe vizate. Cu modulele noastre de e-export, vizăm țări și chiar orașe, făcând posibilă vânzarea aceluiași produs în mai multe limbi și la prețuri diferite pe un singur site. De asemenea, continuăm să dezvoltăm noi tehnologii și module, astfel încât producătorii și companiile noastre de e-export să poată ieși cu ușurință din acest proces dificil.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare