În primele nouă luni ale anului 2024, Grupul Wielton a raportat venituri consolidate de 1.579 milioane PLN (353 milioane EUR), înregistrând o scădere de peste 35% față de aceeași perioadă a anului trecut. Volumul de vânzări consolidat a fost de 10.997 de unități, semnificativ sub cele 15.684 de unități vândute în 2023. EBITDA Grupului a scăzut dramatic la 10,7 milioane PLN ( 2,4 milioane EUR), comparativ cu 181,5 milioane PLN (40,5 milioane EUR) anul trecut, cu o marjă EBITDA de doar 0,7% față de 7,4% în perioada precedentă.
„Industria transporturilor trece printr-o perioadă dificilă, iar cererea pentru semiremorci și remorci este foarte scăzută. Ne concentrăm pe obținerea fiecărei comenzi și pe optimizarea resurselor pentru a asigura viitorul Grupului. Sperăm ca piața să se redreseze în prima jumătate a anului viitor”, a declarat Paweł Szataniak, Președintele Consiliului de Administrație al Grupului Wielton.
Performanța pe piețele cheie:
- Franța
Grupul şi-a menținut prima poziție prin marca Fruehauf, deși vânzările s-au redus cu peste 32%, totalizând 1.992 de vehicule. Veniturile s-au diminuat cu 309,4 milioane PLN (aprox. 69,2 milioane EUR) față de 2023.
- Polonia:
Piața a scăzut cu 31,3%, iar cota Grupului a fost de 12,5%, clasându-se pe locul al doilea. Vânzările au scăzut cu 37,1%, ajungând la 2.404 unități. Veniturile au totalizat 327,7 milioane PLN (73,3 milioane EUR), față de 556,8 milioane PLN (124,5 milioane EUR) anul trecut.
- Regatul Unit
Grupul a vândut 1.889 de vehicule, în scădere cu aproape 33%. Veniturile s-au contractat de la 457,8 milioane PLN (102,3 milioane EUR) la 241,9 milioane PLN (54,1 milioane EUR). Lawrence David s-a clasat pe locul al treilea pe piață.
- Germania
Piața a înregistrat o scădere de 9,9%, dar Grupul Wielton şi-a crescut ușor vânzările, ajungând la 1.046 de vehicule. Veniturile au crescut cu 8,5%, de la 174,1 milioane PLN (38,9 milioane EUR) la 188,9 milioane PLN (42,2 milioane EUR).
- Europa Centrală și de Est (CEE)
Într-un context de scădere a pieței cu peste 20%, vânzările Grupului au scăzut cu 14%, totalizând 1.111 vehicule. Veniturile au fost de 142,7 milioane PLN (31,8 milioane EUR), cu 22% mai mici față de 2023.
- Italia
Grupul a urcat pe locul al patrulea, în ciuda unei piețe în declin cu 14,2%. Vânzările au scăzut la 733 de unități, comparativ cu 1.092 anul trecut, iar veniturile au fost de 88,8 milioane PLN (19,8 milioane EUR), față de 130 milioane PLN (28,9 milioane EUR).
- Spania
Pe o piață în creștere cu 3,8%, Guillén a avansat pe locul 8. Vânzările au crescut cu aproape 16%, la 294 de unități. Veniturile au scăzut ușor, ajungând la 39,7 milioane PLN (8,9 milioane EUR), față de 47,6 milioane PLN (10,6 milioane EUR) în 2023