Cifra de afaceri a producătorilor auto care activează în Spania, membri ai ANFAC, a atins o valoare de 59.987 milioane de euro în 2020, ceea ce reprezintă o reducere de 12,8% a veniturilor obținute față de anul precedent și o scădere de 78,8% în venit net, cu un total de 189,8 milioane de euro, după cum arată Raportul anual 2020 al Asociației Spaniole a Producătorilor de Automobile și Camioane (ANFAC). Aceste date sunt influențate de criza Covid-19, care a provocat închiderea temporară a activității comerciale și a producției.

Veniturile fiscale înregistrate de automobile au fost de 25.645 milioane de euro, în scădere cu 16,8% față de 2019, iar TVA-ul colectat a scăzut cu 26,8%.

Investiția acestor companii în Spania a rămas la aproximativ 2 miliarde de euro, media din ultimii cinci ani, dar reprezintă o reducere de 31% față de anul precedent. Aceste date „sunt o reflectare a impactului extrem de dur al coronacrizei asupra industriei auto. Închiderea întregului lanț valoric timp de aproape două luni s-a reflectat în scăderile istorice ale vânzărilor și producției. Cu toate acestea, situația nu poate ascunde relevanța momentului pe care îl trăim, marea transformare prin care trece industria auto. Efortul de a ieși din criză trebuie să servească pentru a avansa această transformare“, a spus José López-Tafall, directorul general al ANFAC.
În ceea ce privește electromobilitatea, țara a închis anul pe ultimele poziții din Europa în indicatorul global pregătit de ANFAC, cu o îmbunătățire de doar două puncte față de 2019. Spania a obținut 18,6 puncte din 100 în indicatorul global de electromobilitate, cifră ce o plasează departe de media europeană de 40 de puncte, mai mult decât dublul valorii Spaniei.
Anul acesta, ANFAC a prezentat o serie de propuneri care marchează provocările și angajamentele sectorului față de mobilitatea viitorului. Strategia ANFAC, bazată pe planul Automotion 2020-2040, ia ca referință și axă îndeplinirea Planului național integrat pentru energie și climă, care stabilește un obiectiv de trei milioane de autoturisme electrificate în Spania și o reducere a emisiilor de CO2 cu 33% a parcului auto, dar nu renunță la un volum de piață de 1,3 milioane de vehicule pe an, accelerând în același timp reînnoirea parcului.
În ceea ce privește îmbunătățirile din jurul Moves III, asociația solicită eliminarea limitei numărului de vehicule anuale care pot beneficia de programul Moves pentru autovehiculele din flotele companiilor și aprobarea urgentă a acestuia pentru vehiculele grele.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut