În prima jumătate din 2021, veniturile producătorului polonez de semiremorci, remorci și caroserii de la Wieluń s-au ridicat la aproximativ 1,31 miliarde PLN (285,5 milioane de euro) și au fost cu 60,7% mai mari decât anul trecut. Compania a înregistrat creșteri ale vânzărilor de două cifre pe piețele cheie.

Rezultatele bune obținute pentru prima jumătate a lui 2021 confirmă măsurile corecte adoptate în urmă cu un an, prin consolidarea potențialului de producție și reconstruirea volumelor de vânzări, a veniturilor și profitabilității. „Modernizarea și investițiile făcute în timpul blocării din 2020 au dus la creşterea profitabilităţii. Impactul creșterii prețurilor materiilor prime și componentelor asupra rezultatelor, vizibil în perioada trecută, a fost atenuat prin acoperirea nivelurilor prețurilor cu contracte de furnizare pe termen lung și prin creșterea prețurilor produselor noastre“, a declarat Mariusz Golec, CEO al Wielton Group.

În 2021, Grupul Wielton intenționează să genereze venituri de aproximativ 2,4 miliarde PLN (523 de milioane de euro) şi un volum de vânzări de 20.000 de unităţi. EBITDA se va ridica la 7%, iar raportul datoriei nete / EBITDA ar trebui să fie de aproximativ 2.

Vânzările au revenit la nivelurile pre-pandemice

În prima jumătate a anului, Grupul Wielton a profitat de redresarea pe piața europeană, obținând rezultate similare cu 2019. Veniturile consolidate ale Grupului au crescut cu 60,6% față de anul anterior, la aproximativ 1,31 miliarde PLN (285,5 milioane de euro). Volumul vânzărilor a fost de 10.910 unități (+53,9% faţă de primele șase luni din 2020).

Grupul a înregistrat câștiguri de două cifre pe toate piețele cheie. În Franța, unde Fruehauf este lider, veniturile s-au ridicat la 345,1 milioane PLN (cca.75 mil.euro), reprezentând o creştere de 52,2% de la an la an. Aceste rezultate s-au tradus prin consolidarea cotei de piață la 20,6% (comparativ cu 16,5% un an mai devreme). În Polonia, veniturile Wielton au crescut cu 90,3%, până la 233,7 milioane PLN (51 mil.euro). Cota Wielton pe piața internă este de 11,8%, ceea ce îi conferă locul al treilea în rândul producătorilor de semiremorci, remorci și caroserii auto. În Marea Britanie, Lawrence David s-a mutat în poziția de finalist, cu o creștere a cotei de piață la 13,4%, de la 10,1% în 2020, iar Wielton și-a asigurat promovarea pe locul doi, crescând veniturile cu 45,5%, la 172,3 milioane PLN (37,5 mil.euro).

Veniturile în creștere din vânzări, menținând în același timp disciplina costurilor, s-au tradus într-un salt al profitabilității la toate nivelurile. Profitul net s-a ridicat la 41,5 milioane PLN (9 mil.euro), comparativ cu pierderea de 0,8 milioane PLN (174.000 euro) la sfârșitul primei jumătăți a lui 2020. „Suntem mulțumiți de rezultatele obținute. În prima jumătate a anului, am obținut o marjă EBITDA de 7%, adică la nivelul țintei stabilite pentru întreg 2021. Menținerea nivelului este acum obiectivul nostru, dar va necesita un efort suplimentar și o disciplină strictă a costurilor. Observăm prețuri ridicate persistente ale materiilor prime și componentelor, iar achiziția lor e dificilă din cauza lanțurilor de aprovizionare încă slăbite. Disponibilitatea mai mică a lucrătorilor este, de asemenea, vizibilă, în special în Franța și Marea Britanie. Deși înfruntăm bine aceste provocări, ele exercită din ce în ce mai multă presiune asupra rezultatelor noastre“, a spus Piotr Kamiński, director financiar Wielton Group.

Datorită modernizării efectuate în timpul blocării, capacitatea de producție a uzinelor din Wieluń a crescut la 75 de unități pe zi, cu 83 de unități preconizate la sfârşit de an. Este însă necesară Implementarea unor investiții suplimentare, deoarece compania își folosește 100% capacitatea de producție actuală. În total, Wielton va cheltui cel puțin 55 de milioane PLN (12 mil.euro) pentru extindere și modernizare în acest an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut