Un expeditor de marfă nu a socotit ca timp de lucru călătoriile cu trenul efectuate de șoferii de camion pentru a ridica un vehicul comercial. Dar, după cum a decis Tribunalul Lüneburg, în mai, timpii de călătorie cu trenul, care apar în legătură cu transferul de vehicule comerciale noi, sunt ore de lucru, scrie publicaţia germană Verkehrs Rundschau.
În cazul de faţă, reclamantul este o societate de expediții specializată în transferul de vehicule comerciale noi și second-hand. Angajații dislocați pentru transfer se deplasează cu taxiul și trenul până la locația respectivă de ridicare a autovehiculului, îl ridică de acolo și conduc singuri vehiculul până la destinație. De acolo, se întorc cu trenul la locul lor de reședință. Inspectoratul de muncă competent a dat instrucțiuni companiei de expediție să respecte orele maxime de lucru permise și a stabilit că timpii de călătorie cu trenul ocazionați de transferul vehiculelor comerciale noi să fie luați în considerare ca ore de lucru în sensul Legii privind programul de lucru. Compania de transport s-a opus, susținând că angajații în cauză au fost liberi să-și organizeze timpul în timpul călătoriei cu trenul. Însă Tribunalul Administrativ Lüneburg nu a fost de aceeași părere: „În cazul de față, temeiul juridic european relevant (Directiva privind timpul de lucru) impunea o definiție a termenului timp de lucru care se abate de la definiția obișnuită a Tribunalului Federal de Muncă (BAG).”
Verdictul nu este încă definitiv. Expeditorul poate solicita recursul la Curtea Administrativă Superioară a Saxoniei în termen de o lună de la pronunțarea hotărârii.