Producătorii de vehicule comerciale Volvo Group, Daimler Truck și Traton Group au înfiinţat un joint venture (JV) pentru a instala și opera o rețea publică de încărcare de înaltă performanță pentru baterii electrice, pentru camioane și autocare, în toată Europa.

Partenerii s-au angajat să inițieze și să accelereze construirea infrastructurii de încărcare pentru numărul tot mai mare de clienți de vehicule electrice din Europa și să contribuie la transportul neutru din punct de vedere climatic în Europa până în 2050. Noul JV este supus aprobărilor de reglementare.

Parteneriatul, în care cele trei părţi sunt egale, este programat să înceapă operațiunile în 2022. Părțile se angajează să investească împreună 500 de milioane de euro pentru a instala și opera cel puțin 1.700 de puncte de încărcare cu energie verde de înaltă performanță pe și în apropierea autostrăzilor, precum și în punctele logistice și de destinație în termen de cinci ani de la înființarea JV. Numărul punctelor de încărcare se dorește să crească semnificativ în timp prin căutarea de parteneri suplimentari, precum și prin finanțare publică. Viitorul JV este planificat să opereze sub propria identitate corporativă și să aibă sediul în Amsterdam, Olanda.

Acțiunea comună abordează nevoia urgentă a unei rețele de încărcare de înaltă performanță pentru a sprijini operatorii de camioane în tranziția către soluții de transport neutre în emisii de CO2, în special în transporturile grele pe distanțe lungi. „Grupul Traton, împreună cu mărcile Scania și MAN, va fi parte a soluției de sustenabilitate. O colaborare cu concurenți puternici precum Daimler Truck și Volvo Group ar putea părea neobișnuită. Cu toate acestea, subiectul este de o importanță crucială și această cooperare unică ne va ajuta rapid în acțiunile de transformare necesare în schimbările climatice. Asocierea noastră va fi un impuls puternic pentru dezvoltarea rapidă a camioanelor și autocarelor electrice cu baterie – cele mai eficiente și durabile soluții de transport”, spune Christian Levin, CEO Traton Group.

Un raport recent al industriei sublinia nevoia a până la 15.000 de puncte de încărcare publice și de destinație de înaltă performanță până în 2025 și până la 50.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până în 2030. Prin urmare, această pornire este un apel la acțiune către toți ceilalți actori din industrie, precum și guverne și factori de decizie politică, pentru a lucra împreună pentru o extindere rapidă a rețelei de încărcare.

Ca un semnal clar adresat tuturor, rețeaua de încărcare a celor trei parteneri va fi deschisă și accesibilă tuturor vehiculelor comerciale din Europa, indiferent de marcă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut