Volvo Trucks a livrat companiei de construcții CEMEX o betonieră de mare capacitate cu emisii zero, integral electrică. Începând cu această lună, vehiculul va lucra la staţia de beton Spandau din Berlin.

Camionul electric cu baterie este cea mai recentă dezvoltare în baza unui acord semnat între Volvo și compania de materiale de construcție CEMEX în 2021. Acordul se referă la colaborarea globală pe soluții de electromobilitate pentru a reduce emisiile de carbon și a crește productivitatea.

Camionul electric Volvo FMX poate lucra toată ziua cu o singură încărcare în timpul unei pauze normale. Electrificarea transportului de beton este o provocare din cauza sarcinilor grele și a necesității de amestecare continuă. Pe măsură ce transportul greu complet electric crește treptat, Volvo Trucks și CEMEX lucrează pentru a dezvolta și scala tehnologia necesară pentru a face transportul ecologic o realitate în industria construcțiilor. „Suntem încântați de acest pas în parteneriat cu CEMEX. Ambele companii au obiective ambițioase de sustenabilitate, iar colaborarea este modalitatea de a le atinge. Împreună vom lucra la introducerea transportului fără emisii în industria construcțiilor. Camioanele noastre electrice au emisii zero, iar funcționarea lor silențioasă oferă, de asemenea, un mediu mai bun pentru oamenii care lucrează pe șantiere, precum și pentru rezidenții din apropiere”, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

CEO-ului CEMEX, Fernando A. Gonzalez, a declarat la rândul său că CEMEX își propune să fie o companie cu zero carbon. „Inovația și colaborarea se află în centrul acestui angajament. Parteneriatul cu Volvo are un potențial incredibil de a ne decarboniza afacerea. Lansarea primei autobetoniere complet electrice este un progres semnificativ în această direcție.”

Specificații autobetoniere electrice Volvo FMX:

– tracțiune electrică – 2 motoare, putere 330 kW;

– 4 acumulatori, capacitate 360 kWh;

– cutie de viteze – I-Shift;

– ampatament: 4.100 mm;

– suprastructură: betonieră cu un volum de 9 m³, acţionată de un sistem hidraulic, alimentat de o baterie de tracţiune.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut