Piața belgiană de camioane rezistă destul de bine în această perioadă cu timpi de livrare mai lungi și de incertitudine economică. Cu toate acestea, limitările cu care se confruntă diferitele fabrici conduc uneori la schimbări surprinzătoare în rezultatele diferitelor mărci publicate la jumătatea anului.

În primele șase luni, în Belgia au fost înmatriculate 4.351 de camioane, cu 4 unități mai puțin decât în 2021, potrivit Transport Media. Vehiculele uşoare, între 3,5 şi 6 tone, au pierdut mai mult de 41%, în timp ce camioanele medii, de la 6 la 16 tone, au înregistrat o scădere de 31%, iar cele de peste 16 tone o contracţie de 11,2%.

Aceste cifre sunt desigur influențate mai mult de capacitatea de producție (și de finisare) a fabricilor decât de puterea carnetelor de comenzi – fapt confirmat şi de rezultatele diferitelor mărci. Marele câștigător este Volvo Trucks, care a reușit să crească înmatriculările de la 693 la 1.097 de unități în șase luni și și-a văzut cota totală de piață crescând de la 15,9 la 25,2%. În cadrul aceluiași grup, Renault Trucks se descurcă bine, cu o creștere de patru puncte a cotei de piață pentru tractoare. DAF a mai primit 250 de înmatriculări, dar cu un echilibru mai contrastant între seria grea produsă la Eindhoven (+298 de unități) și seria ușoară produsă la Leyland în Anglia, ale cărei cifre sunt în scădere.

Cu o singură excepție, toți ceilalți producători au înregistrat scăderi, ceea ce înseamnă că diferența dintre cei doi lideri (Volvo și DAF) și al treilea (Mercedes-Benz) este de 9,8 puncte de cotă de piață. Grupul industrial cel mai afectat de situație este Traton, cu o pierdere de 478 de unități, din care 355 MAN și 123 Scania. De asemenea, există o scădere puternică la Iveco (-144 de unități).

Există şi un câștigător neașteptat – Ford Trucks, ale cărui fabrici sunt capabile să livreze în termen de șase luni. Producătorul turc a înmatriculat deja 130 de vehicule în acest an, iar cota sa de piață este de 4,8% în primele șase luni ale anului, o cotă pe care Nathalie Noyens, Managing Director al Ford Trucks Belgium, spera să o atingă abia în cinci ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut