În Spania, a intrat în vigoare legea care interzice șoferului să încarce/descarce mărfuri pe teritoriul spaniol, responsabilitatea revenind, cu puține excepții, expeditorilor și destinatarilor. Iar Spania nu este prima țară care face asta, ci ea îi urmează Portugaliei. De aceea, se pune întrebarea dacă nu cumva aceasta este o nouă tendință care se va răspândi și mai mult în Europa.

Portugalia a decis de anul trecut că încărcarea/descărcarea mărfurilor, cu excepția mutărilor, nu se mai poate face de către șofer. În plus, potrivit Nieuwsblad Transport, expeditorii și destinatarii pot permite transportatorului să aștepte maximum două ore înainte de a începe încărcarea/descărcarea, iar dacă aceste reguli nu sunt respectate, autoritățile portugheze pot aplica o amendă de până la 15.000 de euro.

După Portugalia, şi asociațiile spaniole de transport au reuşit să obțină aceleași reglementări. În Spania, pe lângă mutări, sunt excluse și alte tipuri de transport special, precum cel de animale vii. Diferit de Portugalia este impunerea unui timp de așteptare de maximum o oră și că amenda e mai mică, de maximum 6.000 de euro. Cu toate acestea, amenda poate fi aplicată oricărei părți din lanț, adică, pentru una și aceeași încălcare, pe lângă transportator pot fi amendați şi expeditorul sau destinatarul, subliniază un avocat pentru publicaţia olandeză.

Acest tip de lege urmăreşte ca șoferii și alți angajați din logistică să păstreze mai multă distanță în contextul pandemiei, dar şi să facă profesia de șofer mai atractivă mai ales pentru femei, deoarece munca devine mai puțin solicitantă fizic. Noul sistem introdus în Portugalia și Spania ar putea – dacă se dovedește funcțional – să fie urmat rapid în restul UE. În Spania, deficitul e de aproximativ 15.000 de șoferi, în vreme ce în Olanda deficitul estimat e de 10.000 de șoferi, în Germania de până la 100.000 și lipsa crește și în alte țări.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare