Jucătorii din industria de cofetărie se pregătesc să scumpească produsele, însă prin modernizarea producției își pot menține competitivitatea, a declarat președintele Asociației Producătorilor Maghiari de Cofetărie. Potrivit lui Sándor Sánta, prețurile materiilor prime sunt încă influențate în principal de factorii bursieri, iar consecințele schimbărilor climatice vor trebui luate în considerare în curând. El consideră că este un semn rău că amenințarea secetei a crescut foarte mult în principalele zone de producție de boabe de cacao (Africa, Indonezia și America de Sud). Zahărul a devenit din ce în ce mai scump, costul forței de muncă este, de asemenea, în creștere, iar achiziționarea de materiale de ambalare și transportul internațional devine din ce în ce mai dificilă.

Cu toate acestea, Sándor Sánta a salutat faptul că industria alimentară din Ungaria a fost stimulată de subvenții, de care industria de cofetărie a beneficiat, de asemenea, în mod semnificativ. Ca urmare, tot mai multe companii maghiare pot vinde în străinătate, iar dezvoltarea fabricilor nu trebuie neglijată. Pe lângă aspectele legate de competitivitate, producția este definită din ce în ce mai mult de cerințe de durabilitate și, prin urmare, e nevoie de investiții şi în reducerea consumului de apă sau de materiale de ambalare.

Șeful Departamentului de economie alimentară și protecția originii din cadrul Ministerului Agriculturii (AM) din Ungaria consideră că industria de cofetărie este unul dintre cele mai inovatoare domenii din industria alimentară, care luptă din ce în ce mai mult pentru o producție de calitate, mai degrabă decât pentru cantitate. Beáta Felkai a adăugat că peste 13.500 de companii sunt interesate de producția de produse de cofetărie la nivelul UE, 99% dintre acestea sunt IMM, producția acestora este de 14,7 milioane de tone, iar valoarea de aproape 60 de miliarde de euro. Perspectivele de export ale Ungariei devin din ce în ce mai favorabile pe măsură ce competitivitatea întreprinderilor din sectorul alimentar este consolidată; iar anul trecut a fost singurul domeniu din sectorul manufacturier care a evitat o recesiune.

Industria de cofetărie nu este unul dintre cei mai importanți contributori din industria alimentară, dar, împreună cu celelalte domenii, eficiența acesteia se îmbunătățește de la an la an, a declarat Beáta Felkai, adăugând că cel mai important obiectiv de dezvoltare din următorii ani va fi digitalizarea, modernizarea, creșterea valorii adăugate, protecția mediului și îmbunătățirea eficienței resurselor în industria alimentară maghiară.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut