
În retailul tradițional și comerțul digital, eficiența este prioritatea principală. După ce au experimentat o creștere rapidă în ultimii ani (2020 și 2021), 37% dintre comercianții de la nivel mondial sunt acum în situația în care nu-și pot atinge obiectivele de profitabilitate. În acest context, VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, a lansat cinci noi produse la VTEX Day 2023. Noile soluții ajută companiile să creeze arhitecturi pentru afaceri online și experiențe care sporesc eficiența operațională și dezvoltarea de noi canale de vânzare.
Industria se confruntă cu provocări semnificative: inflația, o creștere cu 22% a stocurilor comparativ cu sfârșitul pandemiei, schimbarea comportamentului consumatorilor (83% dintre cumpărătorii B2B preferă acum să cumpere prin canale digitale) și costurile mai mari de achiziție.
“Suntem într-un punct de cotitură. Liderii comerțului digital trebuie să-și reevalueze investițiile în digitalizare pentru a se concentra pe ceea ce aduce cu adevărat rezultatele așteptate: achiziția și fidelizarea clienților, optimizarea stocurilor și reducerea costurilor de mentenanță a tehnologiei. Platforma VTEX poate îmbunătăți eficiența vânzărilor, permițând comercianților să depășească valorile medii de creștere ale pieței și să obțină rezultate remarcabile”, a declarat Santiago Naranjo, CRO în cadrul VTEX.
În acest context, sunt lansate cinci soluții tehnologice cu scopul de a ajuta brandurile și retailerii să-și modernizeze tehnologia comercială și să-și sporească investițiile în comerțul digital:
– VTEX Sales, care accelerează legătura dintre vânzările digitale și magazinele fizice. Acest instrument le permite clienților să-și valorifice întregul potențial al operațiunilor de comerț fizic și online, oferindu-le acces la inventarul din toate magazinele fizice, la centrele de distribuție, la vânzătorii și furnizorii parteneri, la datele de achiziție anterioare ale clienților, informații despre achiziții nefinalizate, dar și vizibilitate asupra comportamentului clienților.
– VTEX Pick and Pack, o soluție de logistică end-to-end care permite implementarea rapidă a unei operațiuni de fulfillment în magazinele fizice.
– VTEX Shipping Network, cu o modalitate simplificată de utilizare a serviciilor celui mai des întâlnit transportator din Brazilia – compania națională de servicii poștale, Correios.
– VTEX Personal Shopper le permite comercianților să-și crească vânzările și valoarea medie a comenzilor online printr-un serviciu exclusiv, bazat pe transmisiuni live.
– Extensions Hub, noua versiune a magazinului VTEX, unde retailerii își pot extinde oferta prin adăugarea soluțiilor create de parteneri cu VTEX IO.