VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, a generat economii de 5,8 milioane USD pentru comercianții care au migrat pe platforma companiei, potrivit studiului Total Economic Impact (TEI) din septembrie 2023, efectuat de Forrester Consulting în numele VTEX. Companiile care au migrat la platforma VTEX au beneficiat de securitate sporită, scalabilitate și capacitate de a susține mai multe modele de afaceri.

Studiul analizează provocările cu care se confruntă retailerii și afacerile de tip direct-to-consumer (D2C) în acest moment, fie că sunt costuri ridicate, fie că sunt modele de business complexe, evidențiind necesitatea de a ține pasul cu așteptările în continuă evoluție ale clienților. În același timp, majoritatea se bazează pe soluții încropite și învechite, care necesită o întreținere costisitoare, resurse interne dificil de găsit și nu reușesc să ofere inovație rapidă și în timp real.

Chiar și în perioade economice dificile, cu o creștere a ratelor dobânzilor, costuri mai mari de împrumut și declin economic, printre multe altele, în studiul VTEX companiile au menționat următoarele beneficii cuantificate pe parcursul a trei ani:

  • economii de costuri cu platformele de comerț digital învechitede aproximativ 5,8 milioane USD;
  • un randament al investiției de 133%;
  • eficiența operațiunilor de suport și dezvoltare: economii de la 20% în primul an până la 50% în anul trei;
  • creșterea comerțului digital a generat un venit suplimentar de peste 17,1 milioane de dolari;
  • eficiența operațiunilor de marketing: economii de la 20% în primul an până la 50% în anul trei.

„Beneficiile VTEX constau în capacitatea de a alege ceea ce dorim și ceea ce nu dorim. Acest lucru ne oferă mai mult timp, ne oferă opțiuni și ne permite să construim cel mai bun model economic. Astfel, nu trebuie să ne facem griji cu privire la capacitatea de a dezvolta business-ul. Acest lucru ne permite să ne concentrăm asupra lucrurilor care fac diferența pentru afacerea noastră”, declară Directorul Digital al unui retailer de produse alimentare intervievat de Forrester Consulting.

Întrucât rentabilitatea este principala preocupare a retailerilor și producătorilor în prezent, este importantă o abordare pragmatică și realistă a comerțului digital, axată pe evaluarea celor mai bune strategii pentru reducerea costurilor și creșterea veniturilor.

Este important ca afacerile să adopte o abordare modernă în utilizarea tehnologiei, eficientă și ușor de întreținut, care să le permită să creeze experiențe personalizate pentru clienți și să promoveze creșterea și succesul afacerilor într-un mod sustenabil și pe termen lung. „Studiul este mai mult decât o simplă statistică, oferind un cadru clar pentru a-i ajuta pe clienți să-și evalueze operațiunile și să aibă o imagine clară asupra viitorului. În contextul actual, nu există niciun motiv pentru care comercianții ar aloca o parte semnificativă din GMV-ul lor pentru întreținerea platformelor învechite și neperformante, când pot, de fapt, redirecționa aceste resurse către inițiative care să stimuleze vânzările și eficiența operațională”, subliniază Santiago Naranjo, Chief Revenue Office la VTEX.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut