Grupul VW dorește să-și crească influența asupra uneia dintre asocierile comune în extinderea e-mobilității în China și ar putea risca astfel conflicte cu alți parteneri, de stat, potrivit electrive.com.

Volkswagen vorbește despre achiziționarea unei alte fabrici a companiei chineze JAC, după cum au declarat pentru Reuters surse nespecificate. Cei doi parteneri ai VW, SAIC și FAW, se tem însă să nu fie astfel dezavantajați dacă VW se îndreaptă mai mult spre JAC.

Abia la sfârșitul anului trecut, VW a obținut o participație majoritară de 75% în asocierea cu JAC, după ce guvernul de la Beijing a relaxat regulile privind acțiunile străine. VW preluase deja controlul uneia dintre fabricile din orașul Hefei, în estul Chinei.

Dacă Volkswagen ar crește participația la JAC de la 75%, grupul ar trebui să împartă mai puțin profit partenerului său de stat. Pe de altă parte, acest lucru ar permite VW să-și accelereze impulsul electrificării, printre altele. Zvonurile despre o participație mai mare la JAC i-ar fi „zguduit” pe cei doi parteneri de stat, SAIC și FAW. Grupul german „nu își poate permite un pas greșit”, scrie Reuters. La urma urmei, aproximativ 40% din cifra de afaceri și jumătate din profiturile sale pot fi atribuite în primul rând asocierilor cu SAIC și FAW.

Volkswagen, pe de altă parte, a declarat pentru Reuters că portofoliul întreprinderii mixte nu va concura direct cu cel al celorlalte companii comune din China, ci toate se vor completa reciproc. Cu toate acestea, FAW, SAIC și, de asemenea, JAC, au refuzat să comenteze, subliniază electrive.com.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare