XPO Logistics vrea să se despartă de anumite segmente, a anunțat compania americană de transport și logistică. Ca parte a diviziunii, XPO intenționează să își cedeze operațiunile europene – fie printr-o vânzare, fie printr-o listare la o bursă europeană– şi să-și separe serviciile de transport prin intermediere bazată pe tehnologie, de afacerile LTL din America de Nord. De asemenea, intenționează să cedeze și operațiunile intermodale nord-americane.

Brad Jacobs, președinte și CEO al XPO Logistics, explică decizia: „Cele două afaceri ale noastre, de transport de marfă generală nord-americană și de intermediere, sunt fiecare în mod individual platforme lider în industrie, cu un model de operare distinct și o rentabilitate ridicată. Prin divizare putem crește în mod semnificativ valoarea pentru clienții, angajații și acționarii noștri, așa cum am făcut cu spin-off-ul GXO anul trecut.”

În Europa, XPO este activă în 14 țări, în 207 locații. Cu 13.700 de angajați, compania a generat vânzări de 3,1 miliarde USD în 2021. Potrivit XPO, 90% din cifra de afaceri a venit din Franța, Spania, Portugalia și Marea Britanie.

În America de Nord, diviziunea va crea o platformă de vârf pentru servicii de intermediere bazate pe tehnologie, cu acces la capacități enorme de încărcare a camioanelor și la oferte de servicii, de exemplu în last mile. Această companie este de așteptat să aibă sediul în Charlotte, Carolina de Nord. La finalizarea diviziunii, segmentul LTL nord-american al XPO va fi lider în industria LTL, a spus compania, devenind al treilea furnizor de transport LTL intern și transfrontalier de marfă. Sediul companiei este de așteptat să fie în Greenwich, Connecticut.

Segmentul de afaceri LTL al XPO va avea o rețea integrată de 291 de terminale, aproximativ 12.000 de șoferi, 7.900 de autotractoare și 25.800 de remorci la sfârșitul lui 2021. Potrivit XPO, în 2021, această zonă de afaceri a generat vânzări de 4,1 miliarde de dolari, venituri din exploatare de 618 milioane de dolari și EBITDA ajustat de 904 milioane de dolari.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut