În martie 2022, XPO Logistics a anunțat un plan de separare a afacerilor europene de transport rutier și intermodal pentru a le face independente și a le vinde sau a le publica pe bursă. Însă, pe 4 decembrie 2022, compania a anunțat – într-un document depus la Comisia de Valori Mobiliare (SEC) din SUA – că suspendă vânzarea activelor europene de transport „pe termen lung” din cauza pieței de capital slăbite din Europa. Activitățile europene de transport produc o cifră de afaceri de aproximativ trei miliarde de euro.
XPO implementase deja o separare a altor activități în 2021: cele de logistică au fuzionat în noua multinațională GXO, în timp ce în Statele Unite au fost vândute activitățile intermodale și brokerajul rutier de marfă, încredințate noii companii RXO, subsidiara de grupaj.
Între timp, XPO Logistics a anunțat că a atins obiectivul de o mie de șoferi de camion în Marea Britanie și Irlanda de Nord. În ciuda dificultăților de a găsi candidați, compania spune că a angajat „sute” de șoferi în Marea Britanie în 2022, crescând cu 20% față de anul precedent. Acest lucru îi permite să reducă subcontractarea în transportul rutier de mărfuri. „Este esențial să ne sprijinim șoferii prin înțelegerea nevoilor lor. Oferim bonusuri competitive și pachete de beneficii, organizăm întâlniri pentru a încuraja opiniile șoferilor și oferim instruire”, explică Lynn Brown, director de resurse umane la XPO în Marea Britanie și Irlanda.
Potrivit analiștilor, faptul că XPO renunță la planuri ani are de-a face cu climatul bursier deteriorat din cauza condițiilor incerte ale pieței și a ratelor dobânzilor în creștere ale pieței. Acest lucru îi determină pe potențialii investitori să ezite sau să abandoneze ideea, deoarece nu mai pot strânge capital suficient pentru achiziții majore sau nu se mai așteaptă la profituri suficiente.