
Comisia Europeană a nominalizat zece state – Belgia, Italia, Bulgaria, Danemarca, Franța, Ungaria, Malta, Polonia, Slovenia și Finlanda – care nu au pus în aplicare regulile privind detașarea transnațională a șoferilor de vehicule industriale. Acestea au la dispoziție două luni pentru a răspunde înainte de a fi trimise în faţa Curţii de Justiție a UE.
La 14 iulie 2023, Comisia Europeană le-a solicitat celor zece state „să transpună corect normele privind detașarea șoferilor”. Majoritatea țărilor (excluzând Danemarca și Franța) „nu au indicat, într-o manieră suficient de clară și precisă, toate măsurile naționale care corespund diferitelor obligații impuse de Directiva UE 2020/1057”, după cum se explică în nota Comisiei. Aceste țări au la dispoziție două luni pentru a răspunde și, în absența unui răspuns satisfăcător, Comisia le poate trimite în faţa CJUE.
În schimb, Danemarca și Franța „nu au luat toate măsurile necesare pentru a asigura transpunerea deplină a directivei în dreptul intern și/sau nu au notificat astfel de măsuri Comisiei”. În acest caz, Comisia le-a trimis o scrisoare de punere în întârziere, cu posibilitatea de a răspunde în termen de două luni. În cazul în care nu se primește un răspuns satisfăcător, Comisia poate emite un aviz motivat.