Comisia Europeană a nominalizat zece state – Belgia, Italia, Bulgaria, Danemarca, Franța, Ungaria, Malta, Polonia, Slovenia și Finlanda – care nu au pus în aplicare regulile privind detașarea transnațională a șoferilor de vehicule industriale. Acestea au la dispoziție două luni pentru a răspunde înainte de a fi trimise în faţa Curţii de Justiție a UE.

La 14 iulie 2023, Comisia Europeană le-a solicitat celor zece state „să transpună corect normele privind detașarea șoferilor”. Majoritatea țărilor (excluzând Danemarca și Franța) „nu au indicat, într-o manieră suficient de clară și precisă, toate măsurile naționale care corespund diferitelor obligații impuse de Directiva UE 2020/1057”, după cum se explică în nota Comisiei. Aceste țări au la dispoziție două luni pentru a răspunde și, în absența unui răspuns satisfăcător, Comisia le poate trimite în faţa CJUE.

În schimb, Danemarca și Franța „nu au luat toate măsurile necesare pentru a asigura transpunerea deplină a directivei în dreptul intern și/sau nu au notificat astfel de măsuri Comisiei”. În acest caz, Comisia le-a trimis o scrisoare de punere în întârziere, cu posibilitatea de a răspunde în termen de două luni. În cazul în care nu se primește un răspuns satisfăcător, Comisia poate emite un aviz motivat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut