Aglomeraţia din porturile din nordul Europei continuă să dea peste cap programul navelor, astfel încât ancorarea celor cu containere a devenit o practică frecventă în Canalul Mânecii, urmând parcă modelul, mai puţin grav, al situaţiei din SUA.

În Statele Unite, situaţia cea mai dificilă se află în sudul Californiei, unde 56 de containere urmau să fie ancorate în aşteptarea de a intra în Los Angeles sau Long Beach. Acestea se adaugă altor 20 de vase de navetă ancorate în aşteptarea eliberării unei dane, care se îndreptau către Anvers, Rotterdam, Hamburg, Felixstowe sau alte porturi importante din regiune.

În Europa, mai multe nave au fost nevoite să rămână în afara portului care a manipulat în ultimul an 14 milioane de TEU, Rotterdam, port în care se înregistrează o congestie extremă la mai multe terminale, cu un program de primire a mărfurilor în continuă schimbare și camioane întârziate la port de la una până la trei ore, potrivit platformei de informații pentru transportul maritim Kuehne + Nagel, Seaexplorer. Mai mult, unele terminale refuză chiar să accepte containerele goale.

Anvers, care a manipulat anul trecut 12 milioane TEU, este, de asemenea, puternic aglomerat. Timpul mediu de așteptare al unei nave este în prezent de 4-5 zile, potrivit Seaexplorer, ceea ce reflectă probleme grave ale lipsei de camioane, dar și de containere. În portul belgian așteaptă să intre inclusiv nave de 19.000 TEU și de 23.800 TEU, împreună cu numeroase nave mai mici.

Pe de altă parte, o parte din navele ancorate în nordul Europei sunt mult mai mari decât cele care așteaptă să acosteze în Golful San Pedro, deoarece cele mai mari nave folosite în mod regulat în traseele transpacifice sunt de circa 14.000 TEU, cu excepții ocazionale.

Alte porturi foarte aglomerate sunt la Liverpool și Immingham, iar printre porturile cu nave ancorate în exterior se numără Le Havre și Zeebrugge.

În prezent, dintre porturile din nordul Europei, cea mai mică aglomerație se înregistrează la Bremerhaven, facilitățile DP World’s London Gateway și Southampton și Wilhelmshaven. Potrivit Seaexplorer, Felixstowe, aflat în prim-plan în această săptămână, rămâne puternic aglomerat, densitatea stivei ajungând la 92%. Aşteptarea de a intra în portul Felixstowe a ajuns la 8,6 zile, cu întârzieri în transportul feroviar de mărfuri. Iar timpul de plecare de la port la depozit a ajuns la alte 10-14 zile.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut