Asociația europeană a expeditorilor internaționali de marfă (Elvis AG) și Asociația Federală a Întreprinderilor Mijlocii din Germania (BVMW) văd, în contextul războiului ruso-ucrainean, probleme imense pentru industria logistică din Germania și Europa.

Războiul rus împotriva Ucrainei ar putea exacerba deficitul de șoferi atât de mult, încât multe lanțuri de aprovizionare nu vor putea rezista, se tem asociaţiile germane Elvis AG și BVMW. Acestea, potrivit transport-online.de, avertizează într-un comunicat de presă comun că există riscul unui blocaj de aprovizionare care ar putea avea un impact durabil și sever asupra industriei, comerțului și populației. Prin urmare, expeditorii de marfă și companiile de logistică sunt chemați urgent să se pregătească imediat și cât mai bine posibil pentru blocajele de capacitate așteptate pe piața transporturilor. „Este cunoscut faptul că de ani de zile ne confruntăm cu o lipsă flagrantă de șoferi în Germania. Cu toate acestea, încă nu există concepte de soluții fiabile pentru această problemă. Dimpotrivă: reglementările Pachetului de Mobilitate, în special obligația de a returna vehiculele la locația sucursalei, au înrăutățit și mai mult situația. Aceasta ar putea fi acum distrugerea noastră”, spune Nikolja Grabowski, CEO al Elvis AG.

Pentru că, potrivit sistemului de taxare, flotele de transport est-europene se ocupă de o mare parte din traficul din Germania. Chiar dacă nu este posibil să se cuantifice cu precizie ponderea șoferilor ucraineni, Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) neînregistrând kilometrajul lor separat, ponderea camioanelor poloneze în km parcurşi în Germania poate fi stabilită. În statistica BAG, aceasta este raportată la 17,5%, ceea ce înseamnă jumătate din toate transporturile efectuate în Germania de companii străine. Iar în industrie se știe că mulți șoferi angajați în Polonia provin din Ucraina. Acum, majoritatea nu mai sunt capabili sau dispuși să-și exercite profesia, pentru că se întorc fie să-și apere patria, fie pentru a-și duce familiile în locuri mai sigure.

Klaus Meyer, președintele comisiei de specialitate pentru logistică și mobilitate din BVMW, avertizează: „Vorbim despre aproximativ 100.000 de șoferi ucraineni care se află în prezent doar în Polonia și ar putea să nu mai fie în curând disponibili pentru companiile de transport. Asta ar echivala cu o sângerare care cu greu ar putea fi compensată.”

Prin urmare, Elvis AG și BVMW fac acum apel la toți expeditorii și furnizorii de servicii de transport germani să-și intensifice contactul cu clienții și subcontractanții cât mai repede posibil și, în același timp, să se pregătească pentru deficitul așteptat de capacități de transport. Politica, de asemenea, împreună cu industria, va trebui să găsească imediat posibile soluții. De exemplu, este posibilă o suspendare temporară a Pachetului de Mobilitate. „Fără a pune sub semnul întrebării reglementările, industria transporturilor și logisticii din Europa are acum nevoie de orice oportunitate pentru a acționa flexibil pentru a-și putea îndeplini mandatul de aprovizionare”, a mai spus Nikolja Grabowski.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut