Noile reglementări privind cabotajul, care au intrat în vigoare la sfârșitul lunii februarie, prevăd ca, după epuizarea limitei rutelor de cabotaj într-o anumită țară, transportatorul să fie supus așa-numitei perioade de „cool off”, ca cel puțin patru zile să nu mai poată continua acest tip de muncă în respectiva țară. Cu toate acestea, potrivit controalelor BAG din martie, în Germania reglementările nu par să fi avut un impact neapărat impresionant.
Germanii tocmai au rezumat inspecțiile de cabotaj din martie. Pe parcursul întregii luni, BAG a verificat 1.517 camioane privind legalitatea cabotajului, iar neregulile au fost găsite în doar 44 de cazuri – mai puțin de 3% din total.
Aproximativ acelaşi număr de nereguli a fost înregistrat şi în domeniul repausului săptămânal efectuat în cabină. Pe parcursul lunii, BAG a identificat 48 de cazuri de acest tip.
În ceea ce privește amploarea inspecțiilor, au fost efectuate trei acțiuni masive, care au implicat de la 111 la 165 de ofițeri, în locuri selectate anterior ca fiind extrem de importante pentru transportul intern german.
Însă inspecțiile şi rapoartele BAG nu reflectă pe deplin situația din Germania, este de părere 40ton.net. Şi asta pentru că polițiștii exercită foarte multă supraveghere asupra industriei transporturilor. De asemenea, este de menționat că statisticile lunare ale BAG nu au apărut din senin, ci au început să fie publicate după numeroase proteste ale transportatorilor germani, care s-au plâns de concurența companiilor din străinătate care făceau „cabotaj în masă”.