Cel mai mare port de containere al Regatului Unit, Felixstowe, se confruntă cu perturbări majore în urma votului angajaților afiliați la sindicatul Unite pentru a întreprinde grevă într-o dispută salarială. Şi asta într-un moment al problemelor continue ale lanțului de aprovizionare pentru industria britanică, inclusiv pentru sectorul auto. Data grevei nu a fost încă anunțată.

Felixstowe reprezintă 48% din comerțul cu containere din Regatul Unit și procesează aproximativ 4 milioane TEU pe an, inclusiv piese auto și materiale aferente, notează Automotive Logistics.

Un purtător de cuvânt al portului deținut de Hutchison Port Holdings, a declarat: „Compania a făcut o ofertă corectă și suntem dezamăgiți de rezultatul scrutinului. Sindicatul a fost de acord cu solicitarea noastră de a ne întâlni cu ACAS (Serviciul de Consiliere, Conciliere și Arbitraj din Regatul Unit, un organism public care se ocupă de relațiile industriale, inclusiv de soluționarea disputelor) și sperăm că orice acțiune de acest tip să fie evitată.” Discuțiile pentru soluționarea disputei sunt așteptate să se reînceapă joi, 4 august.

Potrivit sindicatului Unite, disputa a apărut în urma unei oferte făcute de Felixstowe Dock and Railway Company de a crește salariul lucrătorilor cu 5%. Unite a spus că această ofertă a echivalat cu „o reducere efectivă a salariilor”, având în vedere rata inflației din Marea Britanie de aproape 12%. Acesta a adăugat că anul trecut forța de muncă a primit o creștere salarială sub inflație, de 1,4%.

Amenințarea de perturbare a activităţii portului Felixstowe vine într-un moment al provocărilor logistice larg răspândite ale lanțului de aprovizionare care afectează transporturile globale. Mișcările containerelor oceanice suferă în prezent de întârzieri și timpi de tranzit inexacți și incerţi, situație care nu se așteaptă să se îmbunătățească până în prima jumătate a anului 2023, potrivit Drewry Shipping Consultants. Acest lucru depinde de o desfășurare mai disciplinată a capacității suplimentare de nave de către transportatori.

Sectorul logistic din Marea Britanie suferă, de asemenea, de presiunile asupra capacității și prețurilor legate de o lipsă gravă de forță de muncă, creșterea prețurilor la combustibil și alte presiuni inflaționiste.

Felixstowe își mută mai mult de 70% din transportul de containere în și din port cu camionul, restul fiind transportat pe calea ferată.

Specific sectorului auto din Regatul Unit, deficitul de piese și întreruperea lanțului de aprovizionare sunt de vină pentru rezultatele slabe ale producției de vehicule în Regatul Unit pentru prima jumătate a lui 2022, după cum a dezvăluit săptămâna trecută Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile (SMMT) din Marea Britanie. Orice întrerupere a procesării containerelor la Felixstowe probabil va înrăutăți această situație.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut