Consiliul de administrație al Asociației Europene a Logisticii Vehiculelor (ECG) și managerii de logistică ai producătorilor de vehicule prevăd vremuri grele pentru transportul de vehicule noi. Astfel, din cauza creșterii costurilor de transport, operatorii vor fi reticenți la înnoirea flotei.

Factori precum lipsa șoferilor, a materiilor prime și a pieselor de schimb, împreună cu explozia costurilor, au întărit tendința descendentă. „În transportul rutier de mărfuri, se estimează că există cu o treime mai puțină capacitate a camioanelor în comparație cu perioada de dinaintea izbucnirii pandemiei. Multe camioane mai vechi au fost casate, șoferii au părăsit ei înșiși industria de transport”, a spus directorul executiv al ECG, Mike Sturgeon. Trecerea OEM-urilor la piața spot nu este o soluție, căci de fapt exacerbează această dezvoltare.

Potrivit ECG, există și blocaje de capacitate în celelalte tipuri de transport. Navele necesare pentru traficul maritim pe distanțe scurte au fost fie casate din cauza vechimii, fie închiriate în Asia ca urmare a cererii crescute. În transportul maritim există și aglomerația în porturi și lipsa de muncitori. În acest moment, nu este de așteptat o soluție pe termen scurt. Transportul feroviar, la rândul său, suferă de ani de întârziere de investiții în infrastructură și de lucrări de întreținere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut