Guvernul rus vrea să extindă capacitatea Coridorului Internațional de Transport Nord-Sud (INSTC), între Rusia şi India, de la 14 milioane de tone pe an de mărfuri, la 32 de milioane de tone pe an, relatează Rail Freight.

INSTC nu este singurul coridor pe care Rusia vrea să-l extindă, a afirmat Andrei Belousov, prim-viceprim-ministrul Rusiei, la Săptămâna Transporturilor 2022 de la Moscova. Rusia dorește să crească şi capacitatea totală în direcția Orientului Îndepărtat (inclusiv autostrăzi) la 350 de milioane de tone pe an, iar traficul de mărfuri pe coridorul de transport Azov-Marea Neagră la 300 de milioane de tone pe an, până în 2030.

Coridorul INSTC leagă India și Rusia pe navă, feroviar și rutier prin Iran. La nord de Iran, există mai multe opțiuni: un coridor care tranzitează Azerbaidjan pentru a ajunge pe teritoriul Rusiei (ramura de vest), cu opțiuni suplimentare prin Marea Caspică (ramura de mijloc) și Turkmenistan (ramura de est). Rusia a accelerat eforturile anul acesta, ca urmare a sancţiunilor din Vest. De atunci, au fost lansate mai multe servicii multimodale între Moscova și Mumbai.

Capacitatea coridorului ar trebui mărită prin dezvoltarea de noi rute, a explicat premierul. „Noile rute de trecere vor servi ca bază solidă pentru extinderea comerțului internațional. Rusia stabilește deja comunicarea cu țările prietene din Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est și regiunea Asia Pacific”, a spus acesta, citat de Port News. „Coridorul Nord-Sud este important pentru că traversează mai multe coridoare de tranzit Est-Vest, inclusiv pe cele care înconjoară Rusia. Prin urmare, acel coridor permite intrarea unei serii de fluxuri de tranzit și, în viitor, dacă reușim, schimbarea întregii logistici globale a fluxurilor de transport.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut