De la 1 aprilie – moment în care va intra în vigoare noul Acord de comerț și cooperare (TCA) în Marea Britanie – unele companii neînregistrate în țară s-ar putea confrunta cu sancțiuni financiare grele. În urma noilor prevederi, transportatorilor din UE nu li se va mai recunoaște dreptul de a efectua operațiuni de transport triunghiular cu țări terțe, cabotaj (adesea mai profitabil decât importurile și exporturile în sine) și transport multimodal. 

Schimbările, care se adaugă celor deja introduse după Brexit, vor modifica semnificativ comerțul dintre Marea Britanie și UE. În consecinţă, conform tendințelor observate, transportatorii estici, inclusiv polonezi, iau în considerare posibilitatea abandonării pieței britanice, semnalează Trasporte Europa.

În noul cadru, va fi interzisă, spre exemplu, descărcarea mărfurilor în Irlanda și efectuarea unui transport de cabotaj după intrarea pe gol pe teritoriul britanic, practică foarte răspândită pentru optimizarea eficienței serviciilor. Mai mult, nu va mai fi posibilă colectarea remorcilor care sosesc în Marea Britanie cu feribotul sau chiar ridicarea mărfurilor care urmează să fie livrate direct în țări non-UE, precum Norvegia sau Elveția.

Transferul operațiunilor în Marea Britanie ar putea prea complicat și ar scădea profitabilitatea transportului, motiv pentru care mulți transportatori vor fi nevoiți să renunțe la cooperarea cu clienții istorici și să redirecționeze remorci și semiremorci către alte țări din UE. Iar repercusiunile asupra transportului și asupra economiei britanice ar putea fi grele. Lipsa de șoferi s-ar agrava și mai mult, iar de pe piață ar lipsi și camioanele și remorcile. Întregul sector de import/export ar fi, prin urmare, expus unei reduceri semnificative, deşi cererea de bunuri pentru Marea Britanie rămâne ridicată și este legată de deficitul istoric al producției interne.

Conform Oficiului Central de Statistică, Polonia exportă în principal mașini și echipamente, produse alimentare, vehicule, produse industriale, produse chimice și materiale plastice, metale, lemn și articole din lemn (mobilier) în Marea Britanie. Acum, însă, multe companii care au exportat mărfuri în Marea Britanie se întreabă despre rentabilitatea afacerii lor.

Ce opțiune au companiile de transport din Est în fața modificărilor reglementărilor din Marea Britanie? Deocamdată, încearcă să-și revizuiască rutele și rentabilitatea transportului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut