Producătorul de bere AB InBev și-a extins profitul cu puțin mai mult decât se aștepta în cel de-al patrulea trimestru, în ciuda faptului că a vândut mai puțină bere, în special în America de Nord și Asia.

La nivel global, producătorul Budweiser, Corona și Stella Artois a declarat că volumele sale de băuturi au scăzut cu 0,6% în ultimul trimestru din 2022, în comparație cu o creștere așteptată de piață. Cu toate acestea, a compensat declinul cu prețuri mai mari. Profitul de bază al companiei – câștigul înainte de dobândă, impozit, depreciere și amortizare – a crescut cu 7,6% pe o bază similară, la 4,95 miliarde dolari, depăşind câștigul de 7,1% așteptat de analiști. „Am livrat volume ridicate pe tot parcursul anului, cu venituri accelerate pe hl, rezultând o creștere cu 11,2% a veniturilor și o creștere a EBITDA la nivelul de vârf al perspectivelor noastre”, a comentat CEO-ul Michel Doukeris.

Principalele mărci globale ale AB InBev, Budweiser, Stella Artois și Corona, au raportat o creștere de 8,9% a veniturilor pentru 2022, precum și o creștere de 6,6% în T4, în afara piețelor lor de origine.

Volumul total de bere pentru anul trecut a crescut cu 2,3%, volumele de bere proprie crescând cu 1,8% și volumele non-bere cu 5,2%.

Compania cu sediul în Belgia a declarat că profitul de bază va crește în 2023 în conformitate cu intervalul său de perspective pe termen mediu, respectiv cu 4-8%, veniturile crescând la o rată chiar mai mare decât profitul.

În Europa, în ultimul trimestru al anului, veniturile au crescut cu două cifre, cu un volum mai mic cu o singură cifră și o creștere a veniturilor pe hl de peste 10%. „Am continuat să ne îmbunătățim portofoliul în Europa în acest an cu mărcile premium şi super premium care reprezintă acum peste 55% din veniturile noastre. Alimentați de execuția consecventă a strategiei noastre și de creșterea puterii de brand a portofoliului, am extins sau menținut cota de piață în peste 80% din piețele cheie în anul fiscal 22. Produsul nostru DtC (Direct-to-Consumer), PerfectDraft, și-a extins baza de cumpărători la peste 320.000 de gospodării și are mai multe aparate în case decât pub-uri și baruri în Marea Britanie și Franța”, se precizează în raport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut