Parlamentul elvețian urmează să supună votului o propunere de reducere a vitezei camioanelor pe autostradă de la 80 la 70 km/h. Justificarea unei astfel de hotărâri constă în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dar şi în reducerea decalajului faţă de feroviar, încurajându-se astfel transferul mărfurilor către calea ferată.

Această idee a fost pregătită de parlamentarii din partidul pro-ecologic al Verzilor, potrivit 40ton.net, iar argumentele ei se bazează pe protecția mediului. Elvețienii au presupus că vehiculele grele care conduc mai încet ar consuma cu aproximativ 8% mai puțin combustibil, ceea ce s-ar traduce printr-o reducere cu 8% a emisiilor de gaze cu efect de seră și a substanțelor nocive. De asemenea, viteza mai mică ar limita și competitivitatea camioanelor în comparație cu trenurile, favorizând transferul mărfurilor pe calea ferată.

Experții locali sunt de părere că ideea este puțin probabil să fie aprobată într-un vot parlamentar. Parlamentarii ar trebui să realizeze că o astfel de reducere drastică va fi o piedică nu numai pentru trafic, ci și pentru economie. Cu toate acestea, este a doua idee de acest tip apărută în Elveția în ultimul an, ceea ce dovedeşte că interesul pentru scăderea vitezei camioanelor pare să se amplifice.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut