Noile reglementări UE de mediu, care vizează decarbonizarea transportului maritim, vor amplifica dramatic costurile transportatorilor și expeditorilor în următorii trei ani, subliniază compania de consultanţă Drewry.

Din 2024, UE va începe să perceapă o taxă pe emisiile de CO2 ale navelor, iar din 2025 (probabil) o taxă pe combustibilul marin convențional.

Drewry a calculat modul în care aceste măsuri vor afecta costul operațiunilor de transport maritim pe ruta din Asia către Europa de Nord – una dintre cele mai căutate în comerțul mondial. Costurile de bunkerare ale operatorilor și emisiile asociate per container de 40” pentru navele cu VLSFO (Very Low Sulphur Fuel Oil) vor crește de la 312 USD în prezent, la 568 USD, estimează Drewry. Pentru navele care funcționează cu combustibili „verzi”, cum ar fi metanolul, costul va fi de aproximativ 458 USD/TEU. Asta înseamnă că înăsprirea standardelor de mediu va duce la o creștere de minimum 1,5 ori a costurilor transportatorilor și, în consecință, a proprietarilor de mărfuri.

Drewry observă că transporturile ecologice către/dinspre Europa vor avea un avantaj de cost, pe care analistul îl estimează la aproximativ 110 USD per TEU, potrivit Infra News.

Noile reglementări de mediu vor presupune, de asemenea, schimbări semnificative în relația contractuală dintre transportatori și expeditori. Mulți expeditori au declarat că transportatorii se pregătesc deja să adauge o clauză în contracte pentru a încărca direct expeditorul cu costurile noilor măsuri.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut