Prima marfă de tranzit feroviar din Rusia către India a intrat marți, 12 iulie, în Iran prin punctul de trecere a frontierei Sarakhs. Marfa rusă care se îndreaptă spre India a călătorit 3.800 de kilometri prin Kazahstan și Turkmenistan pentru a intra în Iran, după ce a părăsit gara Cehov pe 6 iulie, marcând astfel lansarea oficială a secțiunii de est a coridorului feroviar Nord-Sud.

Marfa va ajunge în portul Nhava Sheva din India pe mare, după ce a fost trimisă în portul Bandar Abbas din sudul Iranului printr-o rută feroviară de 1.600 km. Marfa de tranzit a fost primită în țara din Orientul Mijlociu în cadrul unei ceremonii la care a participat prim-vicepreședintele Mohammad Mokhber, împreună cu miniștrii transporturilor, petrolului, industriei și agriculturii. „Capacitatea de tranzit a țării a crescut la 20 de milioane de tone și, prin planificarea și luarea măsurilor adecvate, se poate ajunge la tranzitarea a 300 de milioane de tone de mărfuri pe an”, a spus Mohammad Mokhber, citat de Times Now News.

Coridorul Internațional de Transport Nord-Sud este format din trei secțiuni (Est, Vest și de Mijloc). Iranul și Rusia cooperează și în sectorul maritim pentru a folosi Marea Caspică cu scopul de a scurta ruta de tranzit din Rusia către India. Ruta comercială are o lungime de 7.200 km pe care transportul de mărfuri se desfășoară printr-o rețea multimodală de şosele, nave și căi ferate. Această rută leagă India și Rusia prin Iran și Azerbaidjan.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut