Organizația germană de autovehicule ADAC a declarat că nu poate recomanda 18 din cele 19 autoutilitare cele mai vândute pe piaţă, din cauza lipsei de caracteristici de siguranță pe modelele lor entry-level.

O serie recentă de teste efectuate de Euro NCAP a avut rezultate pozitive, dar testarea a cuprins doar vehicule cu echipamente de siguranță opționale. ADAC spune că majoritatea furgonetelor sunt vândute în cea mai ieftină formă, notează ETSC (Consiliul European de Siguranţă în Transport).

Potrivit Oficiului German de Statistică, autoutilitarele au fost implicate în peste 14.000 de accidente care s-au soldat cu răniri în 2019 și au fost cauza principală în 66% din cazuri, în care au murit 126 de persoane. Coliziunile din spate și accidentele care implică pietoni și bicicliști, care au loc adesea în traficul urban, ar putea fi prevenite sau cel puțin atenuate cu ajutorul sistemelor automate de frânare de urgență.

Începând cu luna iulie a acestui an, toate noile tipuri de vanuri vor trebui să fie echipate standard cu o serie de sisteme de siguranță, inclusiv cu sisteme de frânare automată de urgență. Cu toate acestea, vor mai trece mulți ani până când aceste vehicule mai noi vor reprezenta majoritatea flotei din Europa.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut