Conform noilor date oferite de platforma Project44, blocajul maritim recent a dus la o întârziere cumulată a flotelor de transport de 1.072 de zile. Și se așteaptă ca cele mai mari porturi să suporte greutatea unei creșteri a volumelor pe termen scurt, pe măsură ce transportatorii încearcă să recupereze şi să alinieze serviciile în termen.

Potrivit Project44, peste 370.000 TEU sunt în prezent în drum spre cel mai mare centru de transbordare din Singapore, volum care se va adăuga celor 83 de nave aflate deja în port, care însumează alte 299.310 TEU şi ,așteaptă descărcarea.
Imaginea este similară la Rotterdam, unde 15 nave încărcate cu 196.600 TEU vor ajunge săptămâna viitoare, creând o coadă lungă în spatele celor 85 de nave aflate deja în port sau care așteaptă să intre.
New York se confruntă cu o restanță de 76.500 TEU, Port Klang din Malaezia are o acumulare de 103.900 TEU, iar Dubai se confruntă cu un cumul de 75.879 TEU.
Pe măsură ce porturile încearcă să elimine această întârziere, va exista și un impact asupra fiabilității programului de linie. Project 44 a calculat că întârzierile din comerțul Shanghai-Rotterdam au crescut la șapte zile, comparativ cu 2,79 zile la data similară de anul trecut.
Traseul Shanghai-New York a înregistrat o întârziere medie în martie de 8,05 zile, comparativ cu 1,09 anul trecut, în timp ce întârzierile Shenzhen-Hamburg au crescut la 9,23 zile (3,52 în martie 2020), iar în Shenzen-New Jersey, întârzierile medii au atins 12,92 zile, în comparație cu doar 0,29 zile în 2020.


Ca urmare a acestei acumulări de mărfuri fără precedent la terminalele de containere din întreaga lume, asigurătorii au avertizat că este posibil să fie afectat întregul lanț de aprovizionare cu containere și să crească riscul de infracțiuni, în special furtul de mărfuri.
Directorul de prevenire a pierderilor, TT Club, Mike Yarwood, a explicat: „Dincolo de întârzierea încărcărilor la bordul navelor, va exista în mod inevitabil un impact direct pentru cei implicați în descărcarea containerelor în porturile de destinație când vor ajunge în sfârșit către transportatorii de livrare din last mile. Când încărcătura începe să apară, apar şi riscurile potențiale suplimentare.“ Riscul de furt de mărfuri în porturi și depozite în acest scenariu este sporit și este necesară o mai mare concentrare pe securitate. Fie că se află pur și simplu într-o zonă de depozitare suplimentară sau temporară, ori de câte ori nu se mișcă marfa, există probabilitatea să fie furată. „Cei din lanțul de aprovizionare ar trebui să fie atenți la aceste riscuri de securitate. Diligența necesară, întreprinsă pentru a se asigura că orice furnizor terț de servicii de depozitare are resurse adecvate pentru a satisface aceste cerințe, este un pas prudent de făcut în aceste circumstanțe”, a adăugat el.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut