Piața globală de colete mici şi express a crescut cu 12,2% de la an la an în 2021, segmentul B2C reprezentând peste jumătate din valoarea pieței, potrivit celor mai recente cercetări ale companiei de consultanță în transport Transport Intelligence (Ti).

Cu toate acestea, creșterea este programată să încetinească pe piața globală de colete express și de colete mici, pe măsură ce vânzările puternice de comerț electronic intern și transfrontalier scad, iar blocajele post-Covid în China și vânturile politice și economice se intensifică, avertizează analiștii Ti.

În raportul Global Express and Small Parcels 2022, Ti dezvăluie că segmentul B2C domină piața express la nivel global și în toate cele trei regiuni majore. Ti se așteaptă ca segmentul B2C să reprezinte 65,9% din piața de colete express și mici până în 2026. Cu toate acestea, piața globală express este de așteptat să crească într-un ritm mai lent în 2022 (9% anual) decât în 2021, atingând o valoare de piață de 503.534 de milioane de euro.

Această tendință este prezentă atât pe segmentele internaționale, cât și pe cele interne, ambele fiind așteptate să înregistreze rate de creștere cu o singură cifră mai lente în 2022. Ratele de creștere internaționale se situează la 8,3% anual, în timp ce cele interne sunt de 9,1%.

Raportul dezvăluie, de asemenea, că integratorii domină piața globală de colete, UPS fiind lider de piață în ceea ce privește veniturile, cu 67,5 miliarde de euro din venituri legate de colete.

O altă constatare cheie a raportului este creșterea magazinelor de colete și a lockerelor în ultimii ani. Se estimează că există peste 1,8 milioane de puncte de preluare și predare (Pudo) la nivel global, din care 1,2 milioane sunt de colete. Rețelele Pudo continuă să se extindă, noi rețele fiind lansate în majoritatea țărilor, arată raportul.

Cererea puternică din e-commerce, combinată cu recuperarea PIB, a contribuit la creștere pe piața express în 2021. „Cu toate acestea, piața se confruntă acum cu mai multe provocări. Acestea includ tendințe macroeconomice persistente, cum ar fi creșterea inflației, războiul, prețurile ridicate la energie, întreruperea continuă a lanțului de aprovizionare și noi blocaje în China, care se așteaptă să pună economia globală pe o traiectorie descendentă în anul următor”, declară analistul Ti, Nia Hudson.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut