În ianuarie anul trecut, Germania lansa un program de subvenții pentru casarea camioanelor. S-a decis retragerea din trafic inclusiv a vehiculelor Euro 5, subvenţia fiind de până la 15.000 de euro, cu condiția să fie comandat un vehicul nou.

În mai puțin de 12 luni de la lansarea programului, companiile germane au depus 11.500 de cereri pentru acest tip de subvenție pentru casarea camioanelor fabricate înainte de 2013, maximum Euro 5. Valoarea totală a subvențiilor solicitate s-a ridicat la 158 de milioane de euro. Marea majoritate a fondurilor vor merge spre achiziționarea de camioane cu motoare diesel care îndeplinesc cele mai înalte standarde de emisii și demonstrează un caracter mai eficient. Pe lângă modelele noi diesel, subvenţiile pot fi folosite și pentru achiziționarea de vehicule pe gaz, electrice sau pe hidrogen. Acestea sunt însă mult mai puțin populare din cauza ofertei limitate și a costurilor mult mai mari.

Maşinile vechi trebuie casate și scoase din registrul vehiculelor existente. Exportul în afara țării sau a continentului nu este permis, nemții explicând într-un mod amuzant că nu vor să contribuie la poluarea aerului în alte țări, deși, în același timp, mărcile germane vând camioane Euro 5 noi chiar la granițele UE sau camioane Euro 3 în țări africane și asiatice, remarcă 40ton.net.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut