Deși aplicarea noii reguli ale Pachetului Mobilitate de a introduce țara în tahograf nu a creat neapărat aglomerări la granițe, aceasta aduce numeroase temeri pentru firmele de transport în special când este vorba de țări unde există riscul ca în timpul unei astfel de opriri în vehicul să pătrundă imigranții ilegali. „Există adesea o problemă fundamentală cu reglementările de transport – cei care le fac stau la un birou și aparent habar nu au cum va arăta implementarea lor în practică“, arată presa poloneză.

De la data de 2 februarie, potrivit Pachetului Mobilitate, după fiecare graniță, șoferii trebuie să se oprească la prima parcare posibilă pentru a introduce în tahograf țara în care au intrat. Însă, la doar câteva zile de la aplicarea aceste prevederi, unul dintre cei mai mari transportatori europeni a trimis deja instrucțiuni șoferilor să amâne noua regulă din motive de securitate.

Este vorba de o companie olandeză de transport ce are și o sucursală poloneză și care circulă regulat cu camioane frigorifice spre Marea Britanie. Șoferii acestei companii au fost instruiți să ignore noile reguli atunci când trec granița belgiano-franceză pe rutele care duc spre Calais. Ei urmează să introducă intrarea în Franța în tahograf numai după oprirea în zona de siguranță a Eurotunnel, deci chiar înainte de a părăsi teritoriul francez.

Având în vedere că amenda pentru neintroducerea țării în tahograf este mult mai mică decât potențialele consecințe ale unei opriri oriunde în apropierea graniței în cauză, decizia companiei este de înțeles. Asta deoarece imigranții ilegali abia așteaptă camioanele care opresc un minut și ai căror șoferi sunt atenți la tahografele lor.

Iar o nouă propunere legislativă europeană prevede că o firmă de transport își poate pierde licența dacă într-unul din camioanele sale se ascund imigranți ilegali.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare