Respectând calendarul anunțat, a fost finalizată o fază a lucrărilor de adaptare a coridorului feroviar mediteranean din Spania la gabaritul dublu, standardul internațional (1.435 mm), împreună cu cel larg spaniol, pentru a face posibilă tranzitarea trenurilor de marfă fără a fi nevoie de transbordări costisitoare la frontieră pe vagoane de gabarit diferit. Operațiunea, parțial întreruptă din iulie, a fost reluată pe 20 septembrie 2021 pe secțiunea principală și până la jumătatea lui octombrie se va opera în toată zona Tarragona.

Cu secțiunea deja finalizată între Castellbisbal și granița cu Franța, Coridorul mediteranean devine operațional, până acum fiind posibil doar pentru conexiunile trenurilor de călători cu vagoane echipate cu boghiuri cu ampatament de lățimi diferite. Adaptarea, sprijinită din fonduri UE, este, prin urmare, destinată bunurilor. Pentru a-și sublinia perspectiva europeană, întregul proiect este denumit „Puerta a Europa”.

Programul masiv de adaptare la standardele europene afectează întregul coridor feroviar dintre Barcelona, Zaragoza și Valencia. Pentru a favoriza transportul feroviar de marfă, pe lângă montarea unei a treia șine, toate întrerupătoarele au fost înlocuite. Linia aeriană de alimentare trebuie să fie, de asemenea, adecvată pentru circulația locomotivelor interoperabile pe rețeaua feroviară europeană. Adoptarea gabaritului standard implică, de asemenea, o serie de intervenții asupra tunelurilor pentru a le face adecvate pentru transportul intermodal fără limite de formă, împreună cu actualizarea tuturor instalațiilor, pieselor electrice și tehnologice.

Anterior, lucrările erau concentrate între orașele Sant Vicenç de Calders și Vila-seca. Odată cu așezarea de noi linii între Castellbisbal (un nod feroviar la nord de Barcelona) și interconectarea Vila-seca, zona industrială și portul Tarragona obțin o conexiune directă pentru gabarit internațional cu Europa. Fără a lua în considerare construcția noilor linii de mare viteză, aceste investiții reprezintă, fără îndoială, cea mai complexă implementare pe rețeaua spaniolă în ultimii ani, deoarece adoptarea gabaritului dublu relativ simplu de-a lungul liniilor odată cu așezarea unei a treia șine, devine foarte complex în stații și mai ales în aeroporturi din cauza prezenței a numeroase întrerupătoare și a dispozitivelor electrice de comandă și control.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut