Transportatorii trebuie să aștepte din nou câteva zile pentru a trece granița polono-ucraineană. În același timp, condițiile de așteptare pentru şoferi nu sunt cele mai favorabile, astfel că ucrainenii încearcă să forțeze Polonia să slăbească şi să simplifice controlul, mai ales când vine vorba de importurile de cereale în Polonia, după cum notează logisticska.rp.pl. 

Deşi traficul de la granița dintre Ucraina şi Polonia este acum de două ori mai mic decât înainte de război, din cauza proastei organizări a procesului de verificare, cozile ajung să se întindă pe kilometri, îngreunând munca transportatorilor. Camioanele așteaptă să intre în Ucraina timp de 2 zile şi să intre în Polonia timp de 5 zile, coada de camioane fiind de 20 km. În același timp, mașinile goale stau alături de cele încărcate, ceea ce nu face decât să agraveze situația. Până pe 25 iulie, camioanele goale și încărcate aşteptau în două cozi diferite. „Mașinile goale, a căror înregistrare durează 10 minute, sunt la rând cu cele încărcate, ceea ce provoacă și mai multă confuzie. În plus, şoferii din partea ucraineană nu au niciun sprijin social. Nu există chiuvetă, mâncare, toaletă. În plus, nu pot dormi pentru că trebuie să urmărească mişcarea cozii. După câteva zile în căldură, şoferii au nevoie de alte zile pentru a-și reveni. Aceştia se revoltă, dar nu pot face nimic”, declară Natalia Plakhetko, reprezentant al Angelei Truck.

Un alt motiv pentru situația nefavorabilă actuală îl reprezintă controalele fitosanitare pe care partea poloneză le efectuează între orele 8:00 și 16:00. În același timp, serviciile de control poloneze justifică creșterea cozilor prin faptul că documentația de transport este adesea incompletă și, prin urmare, timpul de înregistrare trebuie mărit. Cozile i-au descurajat pe mulți antreprenori polonezi să deservească piața ucraineană, indicând organizarea slabă la punctele de trecere a frontierei. „Mai întâi, vameșii introduc datele șoferului în computer, apoi polițistul de frontieră face același lucru. Mașina trebuie să se deplaseze în jurul terminalului, deoarece aparatul cu raze X și cântarul nu sunt aliniate. Camionul selectat trebuie să se întoarcă la stația de scanare. De fiecare dată vameșul trebuie să îl conducă până la poziție şi să înceapă cântărirea. Uneori durează o jumătate de oră. La sfârșit există o barieră, a cărei deschidere se așteaptă și ea”, detaliază Kazimierz Chaya, reprezentant al companiei Impet.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut