Asociațiile britanice de transport spun că, atâta vreme cât clienții nu încep să cumpere masiv pe fondul panicii, zvonurile despre rafturile goale ce ar putea fi în preajma Crăciunului sunt exagerate.

Asociația Internațională Britanică de Transport (BIFA) a subliniat că expeditorii „rămân angajați să ofere un Crăciun festiv adecvat“. „Este timpul să păstrăm un sentiment de perspectivă, sau zvonurile pot deveni o profeție care se împlinește de sine”. Potrivit lui Robert Keen, director general al BIFA, multe produse despre care consumatorii se tem că vor lipsi de pe rafturile magazinelor este posibil să fi fost deja expediate și primite deja de comercianți. „La urma urmei, trebuie să ne amintim că în august anul acesta au fost expediate mai mule unităţi TEU decât în ​​august 2019, înainte de pandemie. Mai există și o mulțime de mărfuri în mișcare. Există provocări operaționale majore, în prezent? Da, desigur! Dar membrii noștri și expeditorii de mărfuri din întreaga lume responsabili de gestionarea lanțurilor de aprovizionare, care stau la baza comerțului global, fac imposibilul pentru a se asigura că sezonul de vacanță viitoare va merge cât mai bine posibil.“

Keen crede că ultima criză a lanțurilor de aprovizionare globale va acționa ca o oportunitate de a demonstra publicului larg semnificația și amploarea lanțurilor de aprovizionare moderne, dar și cât de vulnerabile pot fi. „Publicul larg poate acum să aprecieze de ce este cunoscut ca un lanț de aprovizionare. Dacă o verigă se rupe, cum s-a întâmplat în martie când Canalul Suez a fost blocat șase zile, lanțul se rupe pentru toată lumea.“

Analistul de transport maritim de containere Lars Jensen, CEO Vespucci Maritime a spus că „provocările actuale ale lanțului de aprovizionare par să dea naștere unor titluri de presă din ce în ce mai exagerate, ridicând temerile unui dezastruos sezon de sărbători afectat de rafturi goale.“

Acesta a explicat, la rândul său, că în august au fost expediate la nivel global 15,2 milioane TEU, cu 620.000 TEU mai mult decât în august 2019, înainte de pandemie. În America de Nord, 2,9 milioane TEU au fost importate în august, în creștere cu 340.000 față de 2019. În Europa, importurile au fost, de asemenea, de 2,9 milioane TEU, în creștere cu 50.000 față de 2019… „Rețineți că este posibil ca unele produse să fi fost expediate, dar acum să fie blocate în lanțul de aprovizionare legat de mișcarea interioară de la terminal la depozit sau la magazin.”

Jensen a mai spus că, desigur, este o provocare pentru importatori și exportatori. „Dar vedem încă mai multe mărfuri mutate la nivel global decât înainte de pandemie. Asta înseamnă că pentru fiecare importator care întâmpină probleme masive în lanțul de aprovizionare există și importatori care au mai mult succes în gestionarea acestor provocări. Consecința este că managementul lanțului de aprovizionare este un parametru competitiv mult mai important decât înainte; iar acest lucru înseamnă că unele companii sunt acum mai competitive – în raport cu colegii lor – și unele sunt mai puțin competitive. Și – în mod surprinzător – cel mai mult zgomot care se aude provine, evident, de la cei care au pierdut în acest mediu competitiv, nu de la cei care beneficiază de acesta.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut