Doar 60 de șoferi de camion din afara UE au solicitat permise de muncă de când a fost ridicată cota anul trecut, observă publicaţia The Irish Times.

În octombrie 2021, Irlanda a făcut modificări în sistemul de eliberare a permiselor de muncă, dorind atragerea mai multor lucrători din țări din afara Spațiului Economic European (SEE). Industria de transport estimează că există un deficit de 3.000 până la 4.000 de șoferi de camion în țară, iar guvernul încearcă să găsească modalități de a rezolva problema.

Cu toate acestea, transportatorii locali au fost sceptici cu privire la această inițiativă: în opinia lor, eliminarea cotei nu rezolva problema deficitului de personal. Acest lucru este confirmat acum de faptul că șoferii străini nu manifestă prea mult interes pentru a lucra în Irlanda. Doar 60 de cereri de autorizare au fost primite de când a fost ridicată cota, potrivit Departamentului Irlandez de Comerț, iar majoritatea solicitărilor sunt de la șoferi din Africa de Sud.

Totuși, potrivit autorităților, principalul motiv al interesului scăzut al solicitanților constă în deficitul internațional de șoferi de camion. Anul trecut, chiar înainte de eliminarea cotei, au fost eliberate doar 187 din 320 de permise de muncă posibile pentru şoferi profesionişti. În plus, procesul de aprobare pentru șoferii din alte țări necesită timp şi este destul de complex, iar asta poate descuraja eventualii candidaţi. „Oamenii vin de departe, iar procesul de aplicare este greoi. Șaizeci de solicitări, luând în considerare toate complexitățile și costurile, reprezintă un număr semnificativ și este probabil să crească în continuare”, e de părere Eugene Drennan, președintele Asociației Irlandeze de Transport Rutier.

Departamentul Transporturilor a spus că procesul de aprobare a șoferilor din alte țări necesită timp, deoarece recunoașterea reciprocă a standardelor de siguranță rutieră trebuie verificată și aprobată înainte de a se ajunge la acorduri de recunoaştere reciprocă a permiselor.

Departamentul Transporturilor explorează acum potențiale acorduri de schimb cu Moldova, Macedonia de Nord, Ucraina și Argentina, pentru a atrage mai mulți șoferi.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut