Grupul eMAG anunță bilanțul pentru planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021. După ce în primul an investițiile au depășit un miliard de lei, în următorii doi ani grupul va investi 2,2 miliarde de lei, potrivit planului său de transformare în ecosistem regional de comerț online.

Ca urmare a investițiilor din 2021, grupul eMAG a înregistrat o cifră de afaceri de 9,57 miliarde de lei în 2021, din care, în România, 5,68 miliarde de lei. Dante International, care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,346 miliarde de lei în 2021. „În al doilea an de pandemie, am demarat un program ambițios de investiții pentru a susține transformarea eMAG într-un ecosistem regional de comerț online. Rezultatele sunt deja vizibile, atât pentru clienți, care cumpără mai des, dintr-o gamă mai largă de produse, cât și pentru cei 42.000 de antreprenori din Marketplace. Am atins astfel, în cei doi ani de pandemie, o creștere de peste 60% a cifrei de afaceri, care ne-a dat încredere să continuăm planul de investiții cu 2,2 miliarde de lei în următorii doi ani. Investim în servicii, în abonamentul Genius care se va extinde, din 15 iunie, la patru aplicații: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, păstrând însă același preț anual. Investim în automatizarea centrului logistic de la Joița unde instalăm roboți pentru a spori productivitatea. În același timp, investim în antreprenoriat și le punem la dispoziție comercianților din Marketplace o platformă centralizată de vânzare în țările din regiune în care suntem prezenți”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Investițiile din ultimul an în tehnologie s-au ridicat la 128 de milioane de lei. Datorită investițiilor în logistică pentru infrastructura digitală, care s-au ridicat anul trecut la 493 de milioane de lei, și a simplificării procesului de livrare și retur, în prezent, una din două comenzi ajunge în easybox. Rețeaua dezvoltată de Sameday va fi extinsă atât în România, cât și în Ungaria și va ajunge într-un an la peste 4.000 de unități.

Investițiile în eMAG Marketplace s-au ridicat în ultimul an la 72 de milioane de lei, facilitând accesul pe piețele din România, Ungaria și Bulgaria pentru comercianții de pe platformă. Pentru a accelera dezvoltarea, eMAG lansează un sistem centralizat de administrare pentru cele trei țări, care va duce la creșterea numărului de comercianți români care vând internațional, de la 2.500, în prezent, la 4.000 anul viitor.

eMAG a continuat să investească şi în companii antreprenoriale de tehnologie, dezvoltând ecosistemul, astfel că peste 260 de milioane de lei au mers în dezvoltarea Tazz și Freshful. De asemenea, prin eMAG Ventures, compania a investit, în total, 8,5 milioane de euro în dezvoltarea Flip.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut