Operatorul de servicii de mobilitate FlixMobility participă la proiectul de cercetare HyFleet demarat recent împreună cu partenerii săi, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen AG. Consorțiul de proiect a primit confirmarea oficială UIA (o scrisoare de intenție fără caracter obligatoriu) din partea Ministerului Federal al Transporturilor și al Infrastructurii Digitale din Germania. Proiectul se concentrează pe dezvoltarea unui sistem de pile de combustie de înaltă performanță pentru autocarele pe distanțe lungi si va deschide calea spre servicii de mobilitate sustenabile, fără emisii de CO2. După dezvoltarea acestei tehnologii, FlixMobility intenționează să testeze și să lanseze primele autocare cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru călătoriile pe distanțe lungi până în 2024. ONG-ul pentru climă atmosfair este implicat în calitate de partener asociat, iar un producător european de autobuze se va alătura, de asemenea, proiectului în viitor. “Suntem mândri să facem parte din proiectul HyFleet care va dezvolta primul autocar pe distanțe lungi alimentat cu hidrogen din Europa până în 2024. Tehnologia cu pile de combustie face parte din revoluția mobilității verzi și oferă producătorilor de autobuze șansa să contribuie la definirea viitorului mobilității durabile. Ne bucurăm să vedem că guvernul german recunoaște cât de important e ca sectorul transporturilor să accelereze decarbonizarea și este pregătit să sprijine transportul colectiv pe acest drum”, a declarat André Schwämmlein, fondator și CEO FlixMobility.

Datorită unei flote moderne și a capacității ridicate pe care le oferă FlixMobility, autocarele pe distanțe lungi sunt deja unul dintre cele mai ecologice mijloace de transport disponibile. Alături de opțiunea oferită clienților pentru a compensa emisiile de CO2 ale călătoriei lor, FlixMobility a lansat cu succes în iulie 2021 autocare alimentate cu biogaz, alături de autocare electrice în Franța și Germania, cât și un autocar alimentat cu panouri solare în Olanda. Acum, compania își propune să facă încă un pas înainte în ceea ce privește mobilitatea sustenabilă.

În medie, fiecare călătorie cu autocarul pe o distanță de 400 km reduce cu aproximativ 6,6 kg emisiile de CO2 per pasager prin înlocuirea autoturismului personal cu autocarul pe distanțe lungi. Cu toate acestea, încă nu s-a găsit o soluție practică pentru operarea complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cazul flotelor de autocare interurbane în serviciul regulat. Din această cauză FlixMobility și-a propus să dezvolte o soluție inovatoare de mobilitate alături de Freudenberg și ZF.

Un singur pasager contribuie la emiterea a 26 gr.CO2/km parcurs cu autocarul. De exemplu, amprenta de carbon pentru o călătorie cu autocarul pe ruta București – Sofia este de până la opt ori mai redusă în comparație cu o călătorie cu avionul. Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care călătorește cu autocarul pe această rută va avea o amprentă de 10.9 kg/CO2 în momentul în care optează pentru autocar. În comparație, impactul asupra mediului crește la 27 kg/CO2 în cazul călătoriei cu trenul, la 57,7 kg/CO2 pentru călătoriile cu autoturismul și la 88,6 kg/CO2 dacă aleg călătoriile cu avionul.

În timp ce autocarele alimentate cu hidrogen funcționează deja pe rutele din interiorul orașelor, soluțiile pentru autocarele cu hidrogen pe distanțe lungi lipsesc încă, din cauza naturii extrem de solicitante a operațiunilor. Autocarele FlixBus parcurg anual aproximativ 200.000 km, cu distanțe de până la peste 1.000 km pe zi și, de obicei, cu opriri scurte. În funcție de numărul de șoferi implicați în timpul unei călătorii, autocarul va trebui să facă o pauză legală după 4,5 ore de condus, echivalentul a aproximativ 450 km. Din acest motiv, orice alternativă de autocar diesel ar trebui să fie capabilă să parcurgă cel puțin 500 de kilometri înainte de realimentare.

Hidrogenul oferă mari oportunități, deoarece va fi capabil să atingă autonomia necesară sau chiar mai mult, iar timpul de realimentare va fi la fel de scurt ca și cel de realimentare a autocarelor diesel. Astfel, autocarele diesel din flota FlixBus pot fi înlocuite în viitor cu unele cu pile de combustie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut