Fenadismer a anunțat că numeroși transportatori spanioli s-au plâns că, în unele departamente din Franța, Jandarmeria continuă să îi amendeze pe cei care nu fac dovada unui reprezentant legal pe teritoriul francez. Această cerință a fost instituită prin Legea Macron și ar fi trebuit să fie anulată de Pachetul de Mobilitate. Federația spaniolă a denunțat acest fapt la Autoritatea Europeană a Muncii, care a promis că va lua măsuri pentru a corecta situația.

Prin Pachetul de Mobilitate se dorește armonizarea regulilor de concurență între toate statele membre, așa cum explica Fenadismer. „Adică, firmele care efectuează transport internațional, indiferent de țara din care provin, au aceleași reguli și cerințe.“

Cu alte cuvinte, legislația privind detașarea șoferilor impune ca firmele care fac transport internațional să se înregistreze pe platforma IMI, dependentă de Autoritatea Europeană pentru Muncă (CE) și să raporteze acolo deplasările șoferilor în alte țări ale Uniunii. „În februarie, când această reglementare comunitară a intrat în vigoare, au fost abrogate reglementările naționale prin care unele state membre își protejau piețele interne împotriva firmelor de tip cutie poștală, precum Franța, Germania, Italia sau Austria. De aceea, Jandarmeria Franceză nu poate sancționa transportatorii spanioli sau pe cei din orice altă țară din Uniunea Europeană pentru că nu au un reprezentant legal pe teritoriul lor, pentru că nu mai trebuie să aibă. Problema este că sancțiunile presupun amenzi economice care trebuie plătite pe loc, deoarece firma de transport nu are domiciliul în Franța, țara de stabilire fiind Spania sau alt stat UE.“

Autoritatea Europeană a Muncii a informat Fenadismer că va iniția acțiuni pentru a corecta situația „ilegală” din Franța.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut