Anul trecut, Germania a sporit controalele asupra transportului rutier de marfă, colaborând și cu asociația de logistică BGL, ca parte a alianței Spedition-Transport-Logistik. Aceste verificări s-au desfășurat atât pe drum, cât și la sediile companiilor, folosindu-se și raportările de posibile conduite ilegale provenite de la alţi operatori din BGL. Din cele 18.000 de vehicule comerciale verificate în 2021 în 16 locații, în 16.000 de cazuri controlul s-a concentrat pe cabotaj.

Față de 2020, când au fost circa 5.000 de controale în 14 locații, din care 4.500 pe cabotaj, numărul controalelor s-a triplat. Pe lângă controalele rutiere, oficialii au inspectat birourile a 200 de companii de transport rutier de mărfuri, verificând aproape 70.000 de transporturi. Din punct de vedere economic, au fost sancțiuni pe şosea de 3,6 milioane de euro (față de 2,2 milioane de euro în 2020) și 1,8 milioane de amenzi și confiscări în controalele de la sediul companiei (față de 830.000 de euro în 2020). Din total, aproximativ 10.000 au contestat rezultatul.

Într-o notă, BAG precizează că încălcările detectate în companiile mari au crescut. Președintele Christian Hoffmann spune că inspecțiile de transport și corporative au scopul de a se asigura că taxele și concurența sunt corecte. „Cu inspecțiile țintite pe întreg teritoriul național, imediat după declanșarea pandemiei, am lansat un semnal vizibil și eficient în interesul siguranței rutiere și al concurenței loiale. Reglementările legale privind transportul rutier trebuie respectate. Am avut succes, pentru că în zonele și regiunile controlate în trecut numărul operațiunilor de cabotaj neautorizate este în scădere.”

Purtătorul de cuvânt al Consiliului de Administrație al BGL, Dirk Engelhardt, adaugă: „Pentru industria germană de transport de dimensiuni medii este esențial ca aceste verificări să fie efectuate și extinse în continuare, deoarece companiile membre au nevoie de condiții echitabile. BGL va continua să lupte pentru acest lucru la Berlin și Bruxelles.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut