Începând cu 2 martie 2022, terminalul portului Pancevo din Belgrad va face parte din rețeaua Hupac. Operatorul intermodal pune ochii pe piața sârbă de transport feroviar de marfă, pe care o va deservi pentru început cu o călătorie săptămânală dus-întors. Conexiunea principală a Belgradului va fi terminalul WientCont din Viena, care va fi, de asemenea, poartă către alte hub-uri europene.

Acesta este primul serviciu direct al Hupac către și dinspre Serbia, deoarece compania deservește direct Balcanii prin România și Bulgaria, dar și în drum spre și dinspre Turcia. În afară de Viena, acest serviciu oferă posibilități de conectivitate cu zona Benelux și hub-uri precum Anvers și Rotterdam, fără a exclude Germania și Italia.

Terminalul portului Pancevo a fost înființat recent și este situat la Port Dunav Pancevo, unul dintre nodurile feroviare ale Serbiei. Este un terminal intermodal capabil să deservească operațiunile feroviare, rutiere și pe barje, îmbinând trei moduri de transport diferite. Se întinde pe o suprafață de 30.000 de kilometri pătrați și are o capacitate de stocare de până la 3.000 TEU. Din punct de vedere feroviar, are un debit destul de mare de transport feroviar de marfă, are două șine de cale ferată de 500 m fiecare, zona terminală mai largă fiind deservită de încă 16 căi ferate.

Serbia nu este printre jucătorii cunoscuți pentru transportul feroviar de marfă, dar ar putea fi considerată o piață în curs de dezvoltare. Poziționată chiar în inima regiunii balcanice, poate funcționa ca o intersecție pentru traficul către și dinspre porturile grecești Salonic și Pireu către Europa centrală. În plus, țara este un potențial generator de volume de marfă pentru export, deoarece în special partea de sud este o regiune de producție industrială renumită.

De asemenea, Serbia e parte a Coridorului X, care merge de la Salzburg (Austria) până la Salonic (Grecia) și de la Budapesta (Ungaria) până la Istanbul (Turcia). Aceste două ramuri formează un X, iar liniile se intersectează în mijlocul Serbiei. În plus, rețeaua feroviară a țării este în prezent în curs de reamenajare, având ca scop îmbunătățirea conectivității cu Bulgaria, Macedonia de Nord și Grecia și Ungaria, în nord.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut