Ratele ridicate ale transportului aerian și maritim şi-au pus amprenta anul trecut pe veniturile companiei Dachser și, în ciuda volumelor în scădere, expeditorul a înregistrat câștiguri nete de 5,61 miliarde de euro, în scădere cu 0,9% față de 2019.
Logistica aeriană și maritimă a înregistrat o creștere a veniturilor de 5,2%, până la 1,2 miliarde de euro, profitând de lipsa capacității de transport aerian și maritim și de creșterea corespunzătoare a tarifelor de transport de marfă pe tot parcursul lui 2020, dar şi de activitatea din Asia.
Şi propria capacitate de transport aerian de marfă a contribuit la creșterea veniturilor. Dar numărul de transporturi a scăzut cu 2,5%, până la 78,6 milioane, în timp ce tonajul s-a contractat cu 2,9%, până la 39,8 milioane de tone. „Am răspuns rapid la blocajele capacității de transport aerian prin navlosirea aeronavelor, pentru a ne extinde propria capacitate, inițial pentru transport de consumabile medicale, iar ulterior pentru alte bunuri. Per total, am operat circa 150 de zboruri charter între Europa, Asia și SUA în 2020”, a declarat noul CEO al Dachser, Burkhard Eling.
Compania a menționat că „situația transportului maritim nu a fost mai bună, cu o capacitate redusă și lipsa acută de containere goale care a dus la o piață volatilă și la o creștere a tarifelor de transport”. Cu toate acestea, produsul LCL („grupaj oceanic”) a fost avantajat. „Având în vedere potențialul mare al acestui serviciu premium, ne propunem să îmbunătățim în continuare frecvența, capacitatea și calitatea rutelor noastre LCL și să continuăm conectarea lor la rețeaua europeană de grupaj”, a adăugat Burkhard Eling.

Activitatea de logistică rutieră a expeditorului, care cuprinde și logistica alimentară, a înregistrat o scădere a veniturilor nete de 2,2%, până la 4,5 miliarde de euro, deoarece nu au putut fi compensate reducerile volumului european din aprilie și mai. Filialele din Franța și Peninsula iberică au fost cele mai afectate. Divizia Europa a înregistrat o scădere a veniturilor cu 3,2%, până la 3,52 miliarde de euro, dar tonajul a crescut cu 1,6% pe măsură ce Dachser a captat noi clienți și a primit volume mai mari de la cei existenți. “După un prim trimestru solid, blocajele din multe țări europene au însemnat uneori scăderi drastice ale transporturilor rutiere”, a spus Eling. „Cu toate acestea, s-a înregistrat o îmbunătățire clară până în iunie, volumele rămânând mai mult sau mai puțin consecvente peste nivelurile din 2019. Modelul nostru de afaceri a dovedit că poate rezista crizelor, oferind în același timp un potențial puternic de creștere și adaptabilitate.”

În ciuda pandemiei, expeditorul a continuat să investească 142,6 milioane de euro în rețeaua sa. Anul acesta a alocat aproximativ 190 de milioane de euro pentru o capacitate suplimentară dedicată logisticii contractuale și pentru a continua cu procesele de digitalizare și modelele de afaceri. De asemenea, a format o unitate IT și de dezvoltare pentru a sprijini această schimbare şi a intensificat eforturile de durabilitate și protecție climatică.
„În următorii doi ani, intenționăm să începem prin extinderea zonelor noastre de livrare fără emisii în cel puțin 11 orașe europene, în timp ce adăugăm în flotă mai multe camioane electrice cu baterii și biciclete electrice.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare