Ministerul Agriculturii din Spania a prezentat „Raportul privind consumul de alimente în Spania 2020“ în care indică faptul că peștele şi carnea au reprezentat o treime din bugetul coșului de cumpărături spaniol în ultimul an, cu 10,8% din volumul de kilograme de mâncare consumată.

În termeni generali, cheltuielile cu alimente în interiorul și în afara casei s-au ridicat la 102 miliarde EUR, cu 3,2% mai puțin decât în 2019, în timp ce volumul achiziționat a crescut cu 4,4%, până la 34,76 milioane tone. Hipermarketurile și supermarketurile au rămas unitățile preferate de consumatori, însumând 47,6% din achizițiile de alimente. În același timp, magazinele tradiționale și-au recuperat o parte din cota de piață pierdută în ultimii 10 ani, ajungând la 13,8%, și au jucat un rol important pentru cetățeni, de exemplu livrând cumpărături la domiciliu persoanelor în vârstă sau vulnerabile.

De asemenea, ministrul agriculturii, Luis Planas, a subliniat apariția fenomenului cumpărăturilor online și, deși atinge doar 2,3% din cota de piață a comerțului cu produse alimentare, volumul a crescut cu 61,5% pe tot parcursul lui 2020. Creșterea consumului la domiciliu nu compensează cheltuielile care nu au fost făcute în unități, iar cheltuielile pe cap de locuitor, de 667,22 euro, sunt cu aproape 400 euro mai mici decât în 2019. Din această sumă, 413,6 euro sunt folosiți pentru consumul de alimente și aperitive și 253,6 euro pentru băuturi.

Cele mai consumate alimente în afara casei au fost pâinea (28%), carnea (20,8%), legumele (20,2%) și produsele de panificație (16,4%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare